Annons:
Etikettövrigt
Läst 11915 ggr
DesK
12/13/19, 5:04 PM

Felläsningar 5

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Amandla
12/14/19, 12:15 PM
#1

Jag läste en rubrik i Nya inläggslistan som "släpa ut katt med sele på". Stackars kissen 😭Det står "släppa ut katt med sele på" såg jag sen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Amandla
12/14/19, 12:41 PM
#2

Såg ett inlägg på fb där någon skriver om "julte" som jag trodde skulle uttalas "jullte" och undrade vad det skulle vara. Ett bindestreck hade varit bra, nu vet jag att det är "jul-te".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ary
12/24/19, 10:07 AM
#3

Såg en skylt i mataffären med rödskalliga någonting. Lät ju inte vidare aptitligt och jag undrade vad det kunna vara i matväg som var rött och skalligt.

Det var rödskaliga potatisar. 🤪 Jag ska öva på läskunnigheten i jul. 😎

Carmarino
12/24/19, 12:35 PM
#4

Läste i en annons att de sökte "Hyckleriarbetare & truckförare". Undrade vad en hyckleriarbetare gör, men så såg jag att det stod "hyvleriarbetare". ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
12/25/19, 2:04 PM
#5

På det veganska julbordet: Gravid morot 😮

Nej, gravad morot stod det ju.

Ary
12/25/19, 7:05 PM
#6

#5 Hade ju annars varit kul att se en gravid morot! 😂

Annons:
Effie
1/7/20, 6:21 PM
#7

I föreningslokalen såg jag en burk där man skulle samla ringar från läskburkar; det skulle på något vis ge intäkter till minskade barn, läste jag. Minskade barn? Hur menar de? ???

Tills jag såg att det stod "minskadade".


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
1/9/20, 7:21 PM
#8

På en sajt nära oss stod "Raku med Boraxfritta J". Vågar inte skriva vad jag läste. 😳


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
1/9/20, 7:27 PM
#9

Carmarino, fniss fniss, jag läste nog samma som du 🤪

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kattöga
1/10/20, 8:57 AM
#10

#8 - #9  Jag tror vi läste likadant allihop…  😃☺️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Ary
1/10/20, 12:31 PM
#11

#8,9 & 10. 😂😂😂 Verkar som gjort för felläsning.

Carmarino
1/24/20, 12:17 PM
#12

Läste meningen "Onödig pop som älskas av generationer". Undrade över vad som räknades som "onödig", men såg sedan att det stod "odödlig". ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
1/28/20, 9:20 AM
#13

I en text om minnesdagen om Holocaust läste jag: "Att aldrig glömma. Aldrig kronprinsessa."

"Att aldrig glömma. Aldrig kompromissa." stod det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Carmarino
1/29/20, 9:49 AM
#14

Läste i en presentationsruta om en artist, under Yrke: "sångerska och lösdrivare". Hmmm, skulle naturligtvis vara "låtskrivare". 🤪

Till mitt försvar så var det en väldigt liten text, som dessutom var vit på svart botten. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2/6/20, 11:20 AM
#15

Min värsta hittills tror jag… i en hunduppfödargrupp: 

"visa era tatueringar som symboliserar underlivet" 😮☺️

Nä, hundlivet handlar det om.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
TatsuOni
2/6/20, 5:52 PM
#16

#15 Det där fick mig att skratta ordentligt!😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

maxiq
2/10/20, 8:00 PM
#17

Det var någon som läste "orgie" 😞


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

kattöga
2/11/20, 8:33 AM
#18

#17 😂

(Men hur tänker Någon…?!)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2/12/20, 4:25 PM
#19

Läste i enartikel (på SVT.se) om en kraftig brand i en knivfabrik i Mora: 

"En person ska ha gått upp i rök men i övrigt är inga människor skadade."

Men hur kan de uttrycka sig så? Så okänsligt! 

(Personen hade fått i sig rök… inte gått upp i rök!)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2/12/20, 4:28 PM
#20

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Amandla
2/13/20, 12:59 PM
#21

"håret är som en filttova". Behöver jag skriva vad jag läste? ☺️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tant Grön
2/13/20, 1:38 PM
#22

#21 Ha, ha, läste samma. 😃

Amandla
2/13/20, 2:01 PM
#23

😛


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vixxen
2/14/20, 5:44 PM
#24

😊

maxiq
2/18/20, 11:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Jag läste "vill ge duvor skjuts"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Tant Grön
2/19/20, 1:15 PM
#26

#25 Ha, ha. 😃 Men det fanns ju duvor för några år sedan som åkte med tunnelbanan. https://www.natursidan.se/nyheter/duvorna-som-tar-tunnelbanan-i-stockholm/

Carmarino
3/1/20, 11:31 AM
#27

En rubrik på en sajt nära oss läste jag som "Mens Hål". Undrade vad det var för ett hål egentligen. ☺️😃
(Skulle vara "Mels Hål".)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Amandla
3/6/20, 10:50 PM
#28

"Önskar leksaker till 22-åring" 🤪 Jag är visst extra trött i ögonen, det handlar om en 2-åring.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Ary
3/17/20, 1:42 PM
#29

 #28  Ja till 22-åringar snackar vi helt andra leksaker. 😂

Amandla
3/17/20, 6:19 PM
#30

#29 … och man kanske inte letar efter begagnade såna leksaker 🤐


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
kattöga
3/17/20, 8:10 PM
#31
#28 #29 #30  ?

Vadå för leksaker…? 🤔🤪😎🎧

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Ary
3/17/20, 10:57 PM
#32

#31 X-box 😉😃

kattöga
3/18/20, 8:31 AM
#33

#32 Aha! 😃

👍

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
3/20/20, 7:35 AM
#34

Beträffande coronaviruset som härjar nu:

"Konsekvenserna långsiktigt som hon (= Ann Linde) ser just nu är många problem som fortfarande existerar hamnar i skymundan, som klimakteriet."

Klimatarbetet är det ju förstås som hon ser som ett av problemen…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
OlleA
3/21/20, 10:55 PM
#35

"Ge dem vitpeppar" läser jag i en annons från en datafirma. Hmm… bäst att läsa en gång till. "Get the whitepaper" stod det visst. 😉

Olle

Ary
3/22/20, 10:56 AM
#36

Råkade utför någon som läst/fattat fel igår kväll på Fb…

Han visade upp hur många som dött och blivit friska från corona i Italien och drog slutsatsen att 44% som får Corona dör och detta var apokalypsen! 😮

Jag förklarade att han läser statistiken fel och kanske 5% på sin höjd dör och att apokalypsen är inställd.

Hade tänkt prata statistik med honom idag och hota med att få honom blockad om han fortsatt spred falsk skräckinfo men inlägget var borta tyvärr lol.

Tant Grön
3/22/20, 12:04 PM
#37

hur många som dött och blivit friska från corona? Zombies?   😮

Ary
3/22/20, 4:01 PM
#38

#37 Det där var en felskrivning från min sida. 🤐 Kan inte redigera, får bara upp en blank ruta.. En lista över de som har dött i Corona och en lista brevid över de som haft Corona och blivit friska. Det finns ju fler än de uppenbarligen som inte får symptom eller som får milda symptom.

Tant Grön
3/22/20, 8:11 PM
#39

#37 Det är väldigt lätt att skriva fel. Gjorde det själv idag (håller på med en bok) och fick se att jag gjort ett ganska roligt syftningsfel. Tyvärr minns jag inte formuleringen, annars kunde jag lagt ut det här. 🙂

Vad tråkig världen skulle vara om alla gjorde rätt hela tiden. 🙂

DesK
3/22/20, 8:13 PM
#40

Fel skriver vi alla, det är bra att vi kan skratta åt tokigheterna 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Carmarino
3/29/20, 7:32 PM
#41

Ögonen är nog "corona-överlastade" just nu.

Läste "Hamstringsinstagram" på en sajt nära oss.
Det stod förstås "Hamsterinstagram". ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Vixxen
3/29/20, 7:52 PM
#42

#41 Läste först samma sak som dig!

OlleA
4/6/20, 8:23 PM
#43

Jag sitter och slösurfar lite, och får se en annons igen: "Upptäck baptistkyrkan"… nej "Upptäck batteristyrkan" var det visst. 😉

Olle

Carmarino
4/7/20, 10:04 AM
#44

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
4/7/20, 10:57 AM
#45

Och jag ser en rubrik i tidningen: Rekordmånga bin arbetslösa

Bin? De brukar väl alltid ha att göra? 

"blir" stod det. Inte så kul.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
4/7/20, 11:38 AM
#46

Och för ett tag sedan läste jag i en annons om "virusleverantör"; det tyckte jag inte att jag behövde någon.

Jag tror det stod "verktygsleverantör". Jag behövde nog inte det heller…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Amandla
4/9/20, 9:57 AM
#47

"Bortsprungna ekonomer" 

Mina ögon hoppar hit och dit när jag läser utan att jag egentligen märker det förutom när det blir påfallande tokigt, ibland tvärs över en hel sida, ovanstående ord stod med flera raders mellanrum.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
4/17/20, 10:30 AM
#48

Satt och läste på text-tv igår, och en av rubrikerna läste jag som "Leksaksbrand". Tänkte att det kanske var en leksaksaffär som hade brunnit, men det stod "Leksandsbrand", och handlade om något helt annat. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Ary
4/18/20, 1:03 AM
#49

Jag har nog fått karantän på hjärnan, läste utegångsförbud i en annons. Det visade sig dock stå utgångsbud så inte riktigt samma sak. 😄

Sabah
4/18/20, 3:09 PM
#50

En sajt i närheten: "Ölande schimpansskötare…", jag höjde på ögonbrynen och läste en gång till: "Ölands schimpansskötare.." 🍺 😂


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
4/18/20, 4:12 PM
#51

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
4/20/20, 2:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Jag råkade läsa "underlivet"😞


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Amandla
5/12/20, 8:54 AM
#53

Rubrik på ifokus: 

"Modellfartyg och radiostyrda trähästar" 🤪 Nog för att jag är trött, men att hjärnan stoppar in ett ord som inte ens liknar det rätta är nytt för mig. "Radiostyrda hobbybåtar" ska det vara.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Vixxen
5/12/20, 10:40 PM
#54

Ha ha!

Effie
5/14/20, 10:34 AM
#55

Jag fick ett mail från Postkodlotteriet; grattis du har vunnit! Jag fick gå in och titta på en massa pryttlar, för att välja någon. T.ex. en stulen bordsduk.

??? Har de inte råd att köpa in dem?

Stilren, stod det förstås. Tror inte jag behöver den ändå.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Carmarino
5/14/20, 10:44 AM
#56

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
5/14/20, 11:17 AM
#57

😄


💖🧡💛💚💙💜

NisseG
5/14/20, 4:42 PM
#58

Läste en rubrik på svt.se:

"Svår hyperinflation kan drabba barn efter covid-19"

Svår hyperinflammation var det visst, inte hyperinflation.

Sabah
5/15/20, 6:39 AM
#59

Trodde att det uppkommit någon ny hundsport när jag läste en rubrik i närheten.. "På tal om boyta (läste 'båjta') med hund.." 😂 man måste lägga betoningen rätt..


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
6/8/20, 11:33 AM
#60

I en notis i tidningen Land läste jag:

"Havgus 12, dansk terrorist-ost tillverkad av Tistrup Mejeri."

Det stod terroir-ost. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
6/12/20, 9:01 PM
#61

Nog för att hundar kan äta sånt som vi människor tycker är äckligt, men det här tyckte jag var lite väl… "tuggrullar med vårmask". Våmsmak var det visst, men jag kan lova att mina små pudlar skulle älska såna med mask i 🤮


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
NisseG
6/14/20, 8:49 AM
#62

Inte en felläsning, men en feltolkning. Jag kollade nyheter på svt.se igår och hajade till när jag såg rubriken (reservation för att jag kanske inte minns exakt ordalydelse):

BLM-manifestation vid amerikanska ambassaden nekades tillstånd av Polisen.

Va? Varför skulle Bonniers Litterära Magasin ha en manifestation utanför amerikanska ambassaden, hann jag tänka innan jag kom på att BLM nog stod för Black Lives Matter, i det här fallet.

Annons:
OlleA
6/15/20, 2:25 PM
#63

"Två dumbomhanar söker nytt hem" läser jag på en sajt nära oss. Eller var det dumbohanar? 😉

Olle

Carmarino
6/15/20, 2:42 PM
#64

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/15/20, 5:40 PM
#65

#63 Läste dumbommar. Tänkte att råttorna inte var så smarta när jag läste vidare.

Ary
6/16/20, 11:51 AM
#66

#63 Jag bara undrar om råttorna har väldigt stora öron… 😃

Carmarino
6/21/20, 12:03 PM
#67

Läste rubriken "Bebis sparkar tränaren" och tänkte "va, har bebisar tränare nu också?". Fast det stod förstås "Betis sparkar tränaren". (Betis är tydligen ett spanskt fotbollslag.)


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
6/24/20, 10:32 AM
#68

Var på Ica. Nötchoklad, läste jag på en förpackning.

Vänta nu. Där är jag inte!

Nötchorizo var det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
6/24/20, 10:47 AM
#69

#68 Tur du inte köpte den och förväntade dig att den skulle smaka choklad. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
OlleA
6/26/20, 1:05 PM
#70

#67 I år är det nånting som sparkar i magen…

Carmarino
6/26/20, 2:17 PM
#71

#70 😃👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
6/26/20, 2:23 PM
#72

Haha, jag läste "son" här istället för "som" och blev lite häpen över sonens bredd 😂

"Måste då skryta om min som är ca 2 meter hög och 1,5 meter bred"


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
6/26/20, 2:31 PM
#73

😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/3/20, 10:06 AM
#74

Råd om hur man torkar linnedukar:

"Linne mår bäst av att torka plant eller hängas på tork utomhus - och gärna kallmanglas."

Undrade vad kallman-glas var, innan jag förstod att det skulle vara kall-manglas. ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
7/3/20, 11:23 AM
#75

Jag får vissa botaniska associationer: "Linné mår bäst av att torka plantor…" 😉

Olle

Carmarino
7/3/20, 12:32 PM
#76

#75 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
7/5/20, 8:33 PM
#77

Äntligen! Drönare mot vattensorkar.

Nej, vattenskotrar stod det ju. 😃

Carmarino
7/6/20, 11:46 AM
#78

Det är förmodligen lättare att hitta vattenskotrarna. Sorkar är ju några snabba rackare - och mycket mindre än en skoter. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/9/20, 12:27 PM
#79

I mail från Matsmart läste jag

"Åtta ton havereringar med skönhetsfel behöver räddas."

Inget konstigt med det, för de säljer ju sådant som har "havererat". Fast det stod inte havereringar, utan havreringar, d.v.s. ringar gjorda av havre, att ätas som t.ex. frukost med frukt och mjölk.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/10/20, 12:53 PM
#80

"Slussning av bordell till Getingmidjan" läste jag på en sajt nära oss. Fast det stod förstås brodel, inte bordell. ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
7/13/20, 7:30 PM
#81

"Någon som vill ha äppelträd till sina garage?"

Nä. Gnagare står det.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
7/13/20, 7:35 PM
#82

#81 Skulle gärna ha ett äppelträd i garaget, men jag tror inte det får plats. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/15/20, 12:15 PM
#83

Hörde fel på nyheterna idag. Tyckte de sa "bostadsuppfödning", vilket ju inte hade varit så dumt. Fler bostäder behövs ju. Men nej, det var förstås fråga om boskapsuppfödning. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
7/20/20, 12:56 PM
#84

Rubrik på text-tv: Albyrån

Jag läste det som Al-byrån. Notisen handlade dock inte om möbler utan om brott, så det skulle läsas som Alby-rån. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Sabah
7/20/20, 2:56 PM
#85

Jag läste också Al-byrån 😄


💖🧡💛💚💙💜

Dioramabyggare
7/20/20, 4:21 PM
#86

I ett häfte jag har, med titeln "Byggnadstradition och Förnyelse", står ordet "kultursalongerna" men trött som jag var när jag läste det tyckte jag det stod "kulturkalsongerna"… ☺️

Carmarino
7/20/20, 4:36 PM
#87

😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
7/22/20, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Gissa vem jag läste som skulle avlivas


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Ary
7/28/20, 1:19 AM
#89

Fläskformad vas läste jag. 😎😂

Tänkte hur fasen ser det ut. Flaskformad var ordet. Trött och för länge vid datorn, tror att jag lägger mig. 😃

maxiq
8/6/20, 5:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Mikroskopirum parum


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
maxiq
8/9/20, 9:37 AM
#91

"Vi säljer rökt och gravid fisk" Nä den var ju gravad


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Carmarino
8/9/20, 9:55 AM
#92

#91 Vem vet, den kanske var gravid också. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
8/9/20, 1:32 PM
#93

Eller garvad 😃

maxiq
8/10/20, 9:05 AM
#94

#92: Det är dumt att röka när man är gravid


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Effie
8/14/20, 9:29 AM
#95

Satt och bläddrade förstrött i morgontidningen.

Gryta på fladdermöss, läste jag. Va?

Nej då. "Nyfiken på fladdermöss" stod det på ena sidan.  Reklam för någon naturaktivitet.

Och Kycklinggryta på uppslaget före.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
8/14/20, 10:32 AM
#96

#95 Fast i Kina hade det säkert inte varit någon som hade reagerat om det stått Gryta på fladdermöss. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
8/18/20, 8:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Jag tänker inte säga hur jag läste det här men jag funderade över prefixet Skrä


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Vixxen
8/18/20, 8:27 PM
#98

#97 😂 Ja, ibland blir det helfel…

Effie
8/20/20, 11:19 AM
#99

Läste en rubrik i G-P. Torgny och Love Explosion upplevde proggens guldålder.

Torgny och Love, ok - fast Explosion var ju ett ovanligt efternamn…?

Fast det var bara en person på fotot. Love Explosion var bandet.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Sabah
8/25/20, 4:47 PM
#100

Läste en kommentar på en annan iFokus - sajt angående en hög höjd: " För mig som lider av höggravid svindel" 😂 Nä, då ska man verkligen inte vistas på höga höjder! Ordet var 'höggradig'


💖🧡💛💚💙💜

Carmarino
8/25/20, 5:52 PM
#101

#100 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
8/31/20, 11:17 AM
#102

Läste i ett reklamblad:

Balsam Kerstin

och undrade om de numera döper balsam till kvinnonamn. Det gjorde de förstås inte, för det stod Balsam Keratin. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
9/1/20, 8:53 PM
#103

#97 Jag läste "skräckupplockare" 🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
9/2/20, 10:03 AM
#104

Eftersom jag lade in det här några minuter innan tråden låstes så flyttar jag det till den nya tråden. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
DesK
9/2/20, 10:07 AM
#105

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: