Språk iFokus

Språk

Läst 129 ggr
[I_love_iller1]
1

Är jag spansk egentligen?

Jag tror inte ni kan svara på detta men jag kan jätte mycket spanska och har jätte lätt för det i skolan
Och jag har inte lärt mig det någonstans jag har bara alltid vetat massa ord men jag vill lära mig mer om språket kan ni länka bra trådar ?

Carmarino
3

Du har förmodligen lätt för att lära dig språk.
Visste inte att man börjar läsa spanska redan i lågstadiet numera. När jag gick i skolan fick vi vänta med det till gymnasiet. Vi började inte ens med engelska förrän på mellanstadiet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pilspets
1

#1: Jag började med spanska i sexan,engelska så länge jag kan minnas.

Carmarino
2

#2: Ja, det är väl annorlunda nu, men tycker ändå det låter tidigt att börja med ett tredje språk på lågstadiet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Pyttelite
3

Misstänker att pedagogiken gjort ett lyft sedan dess så att man tränar mer på att prata och härma än fokus på en ologisk grammatik.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

• Redigerat 2022-09-19 19:17 av Pyttelite
[I_love_iller1]
0

#1: kanske

NeferNefer
0

Av alla språk jag har försökt lära mig var spanska det lättaste.
Om jag får länka till en språksajt så väljer jag duolingo.com. Den är bra, tycker jag själv i alla fall. Om det inte är okej ber jag sajtvärden ta bort det. Tack 🌺

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

[Undertaker]
0

Som övriga säger har du nog främst lätt för språk samt att spanska enligt mig är ett ganska så naturligt/logiskt språk.

Har du redan tre språk i skolan?

[I_love_iller1]
0

Tre språk nej menar bara att på svenskan ibland är det lite spanska med går i 2 an

[Undertaker]
2

#8: Förstår inte riktigt vad du menar just nu.

[I_love_iller1]
0

#9: och jag vet inte hur jag ska formulera mig