Ovidkommande information
Ibland håller sig inte skribenten till ämnet.
Läste just ett reportage i Jaktjournalen om en dramatisk händelse, en hund som går genom isen och en man som gör allt för att rädda sin bästa vän! Händelsen har såklart satt tydliga spår hos de inblandade, nedkylda och chockade som de båda måste ha blivit.
I denna berättelse nämner skribenten att Torbjörn Fälldin har bott 500 m därifrån..
Sådant får mig irriterad, det är väl av föga intresse vilka som bor i närområdet, oavsett vem det är, om det inte har med själva historien att göra. Varför är officiellt kända personer så viktiga att de ska nämnas i tid och otid, i alla sammanhang!?
Varför ta fokus från den olycksdrabbade huvudpersonen..? Räckte inte den dramatiska händelsen för att få läsare!?
En uppmaning om att hålla sig till ämnet!
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-11-12 07:40 av Sabah
#0: Håller med helt!
#0 Samma här, håller med!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Det är väl snarare ett sätt att placera ut en okänd ort för merparten av läsare och inget annat. Fälldin som person berörs inte däremot det geografiska läget.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#3: Det geografiska läget beskrivs i meningen före: "Börje Westerlind jagar och bor i Ramvik i Härnösands kommun." Texten som följer säger inget om det geografiska läget, den talar om att en viss person har bott i området.
💖🧡💛💚💙💜
Jakten på kändisar ter sig rätt absurd i ett sådant här sammanhang.
/Désirée
#5: Verkligen!
💖🧡💛💚💙💜
#4: Jo det gör det. Det står att det är 500 m från Fälldins gamla gård.
Så det handlar inte om någon kändisjakt. Alla i området vet väl var Fälldin bodde.
Gör inte du likadant när du ska beskriva en plats att du ibland säger att det är bredvid Kalles eller Stinas hus?
Det verkar dock inte vara det minsta relevant i sammanhanget, dvs den historia man vill berätta, att Fälldin bodde i närheten …
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Tvärt om det är högst relevant och det beskriver läget.
Ni är för unga för att förstå platsens storhet.
Vår tidigare stadsminister lämnade inte platsen under sin tjänst som ledare för Sverige.
Tror att det är en hel del gummor och gubbar som läser svensk jakt och minns när Sverige styrdes från en bonnhåla i Norrland och de kan placera platsen bättre geografisk med dem kommentaren - Norrland är stort.
Något som är oviktigt för dig kan vara viktigt för andra - hur mäter man det?
- Redigerat 2021-11-12 12:46 av Pyttelite
#9: Visst kan det vara så att platsen har sin "storhet", det säger jag ingenting om. Men i det här sammanhanget förstår jag inte betydelsen av det.
De flesta förstår nog vart i landet det skrivs om när man skriver Ramvik i Härnösands kommun.
💖🧡💛💚💙💜
- Redigerat 2021-11-12 14:17 av Sabah