Språkundersökning
Hej!
Jag håller på med en liten språkundersökning (skolarbete) och skulle behöva hjälp med att få svar på några frågor. Undersökningen handlar om ord och deras betydelse, och det är ett specifikt ord/begrepp jag kommer att undersöka.
Det är tre frågor totalt, de två första är ganska rakt på sak och den sista innebär att du rankar några ord enligt en skala.
Jag behöver svar från 5-6 personer från norra och 5-6 personer från södra Sverige (så du måste bo i Sverige för att delta). Deltagandet är helt anonymt förutom detta. Bor du nedanför Härjedalen och Gävleborgs län tillhör du den södra delen av landet 😉
Om du vill delta så skriv i tråden och skriv om du bor i norra eller södra Sverige, eller skicka mig ett PM om du inte vill skriva i tråden. Jag kommer att skicka dig frågorna via PM också svarar du på dem där (anledningen till att jag inte vill ha svar på frågorna här i tråden är för att jag inte vill att man påverkas av andras svar).
Jag kan också svara.
Bor i södra Sverige.
/Maria
Bor i norra Sverige och kan svara.
Bor i södra Sverige och kan svara
/Désirée
Bor i södra Sverige, kul med språk, jag svarar gärna.
Bor i södra Sverige, svarar gärna. 🙂
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Tack så mycket allihopa för era svar!
Är det någon fler som vill delta i undersökningen så skulle jag behöva 2 svar till; ett från södra Sverige och ett från norra Sverige.
#1: Tack för påpekandet, ibland tänker sig hjärnan inte för när man skriver ;)
#7 Jag kan också vara med. Bor i södra Sverige.
Sajtvärd Katter iFokus