Lite för ihopskrivet
Här har någon förläst sig på skrivihop.nu och tror att det även gäller engelska. Substantivet writingtypewithornamentalArabicletters ser man sällan i skrift.
Läs tyst. Annars riskerar du andnödpåkallat svimningsanfall. 🙂
Haha, nästa oläsbart 😃
/Maria
Puh! Det var jobbigt.
Misstänker att det är någon typograf som velat spara plats och därför dragit ihop mellanrummet lite för mycket.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Oj!
Det blev långa ord!
#2: Jag kan tycka att informationsanslaget till en steninskrift på ett slott från 1200-talet är fel plats att försöka spara utrymme om tanken är att budskapet ska nå läsaren. 😃
#4: Ja, det är nog inte det lämpligaste stället att spara utrymme på. Fast de hade kanske bara en liten ruta till sitt förfogande. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Ojojoj! Visserligen är jag för att vi ska skriva ihop, men det finns ju gränser 😁
/Désirée
#5: Inte där skylten satt, men de kanske försökte spara bläck och hade otur när de tänkte. 🙂
#7: Ja, det låter troligt. 😊
Jag drar mig till minnes en rolig historia från barndomen som bygger på dåtidens fördomar:
Skotska Maria skulle skicka telegram till sin man Abel så att han skulle skynda sig hem. När hon fick reda på att det kostade 15 cent per ord så skrev hon bara "Komfortabel"
Den skulle dock inte funka på originalspråket
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
- Redigerat 2024-06-03 19:10 av maxiq