Språk iFokus

Språk

Läst 83 ggr
hej888
0

böj fraser???

hej är det någon som är bra på franska som vet hur de här fraserna böjs i perfekt?

ils ne chantent pas anglais

est-ce que tu fermes la porte

je répare mon vélo

nous montons à la tour eiffel

(till prov) <3

hej888
0

eller om ni vet någon bra sida som böjer verb åt en? jag fuskar inte utan vi skulle lära oss de här btw :)

[Moon AppleGrey]
1

Låter som fúsk.

hej888
0

#2: haha nej jag fuskar inte lovar han sa åt oss att lära oss de fraserna asså var lärare visar oss alltid provet innan hahahahahahaha men du behöver inte säga om du inte vill men fuskar inte ahhah

[Moon AppleGrey]
3

#3: låter som att du försöker bli servad med svar, utifrån vad som har sagts hittills.

Har någon en annan uppfattning så får de väl hjälpa dig med det då. 🤷‍♂️

hej888
0

#4: förlåt men jag har verkigen ingen aning om hur an böjer och mina kompisar vet inte heller ahahha hade inget annat val fattar om du inte vill hjälpa ha en bra kväll <3

Scorpio97
4

#5 Då tycker jag att du (och dina kompisar) ska prata med läraren. Om det kommer på ett prov så borde det ju vara något ni har gått igenom och jag antar att läraren förväntar sig att ni kan böja fraserna. Annars hade väl han gett er fraserna med rätt böjning, inte gett er fraserna och sagt att ni ska böja de, eller hur? Om du inte alls vet hur du ska göra behöver läraren få veta det.

Om någon annan ger dig svaret kan du lära dig det innantill, men det blir garanterat problem så fort du ska böja någon annan fras. För då vet du fortfarande inte hur du ska göra.

//Jessie