"Svinena!"
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
"Här kommer dom! Svinena!"
😄
// Staffan
Vad för dialekt var det där?

Hela klippet och uttrycket påminner mig om någonting annat, men jag kan inte sätta fingret på vad. Guldstjärna till den som lyckas hitta vad det är.
// Staffan
- Redigerat 2020-11-19 12:09 av Vixxen

#3 Nja, tänker framför allt på kvinnans sätt att prata… :)
Ja, NLT, Nya Lidköpings Tidning, så antar att dialekten är från Råda, Lidköping.

Ah, jag trodde din kommentar #3 var avsedd för min kommentar #2. My bad.
#2: Är det inte någon imitatör eller annan härmapa då? Anna Blomberg till exempel.
#5 Ja, hon säger vid rondellen i Råda 😊 Jag tycker västgötska passar bra som dialekt inom komiken. Inte bara Robert Gustafsson, utan finns flera genom åren.
#7: Kan det vara Tabita du tänker på?
Fast det är väl värmländska!
#9: Det vet jag inte vem det är.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
😀
#9 Mia Skäringer är från Kristinehamn. Även känt som Lusasken 👍
#13: Så Tabita använder inte värmländska menar du?
#14 Du skrev i #9 Det är väl värmländska.. Då skrev jag att Mia Skäringer är från Kristinehamn. Vilken dialekt hennes rollfigurer pratar spelar mindre roll.
#15: Det var väl rollfigurens sätt att tala vi pratat om.
#16 Hon pratar som man gör i östra Värmland med en blandning av värmländska och närkedialekt 😊
#17 Östra Värmland tillhör väl Värmland eller?
/Maria
Här finns mer om dialekten i #0
https://www.nlt.se/2020/11/13/annas-dialekt-har-blivit-snackis-hor-hennes-ord-har-de-har-ringt-fran-tv/
#18 Ja det tillhör Värmland även om vissa delar tillhör Örebro län, bland annat Karlskoga och Degerfors. Värmland har många dialekter och är utblandad med dialekter från landskap runt omkring.
#20 Så är det väl lite var stans.
I Bohuslän förr kunde man särskilja vilka öar folk kom från men likväl talade de en Bohusläsk dialekt.
/Maria