Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Övrigt

Var kan man få kontakt med folk från andra länder?

2015-01-02 15:45 #0 av: luckiestgirl

Hej, jag skulle vilja skriva/prata med någon från ett engelskt språkligt land, gärna England. För att få träna på språket och samtidigt lära mig om landet + få nya vänner. Är det någon som vet en sida eller nånting där man lätt kan få kontakt med personer som bor i andra länder? :) 

Anmäl
2015-01-02 15:51 #1 av: ChristineL

Facebook? :)

Anmäl
2015-01-02 15:56 #2 av: Moalinn

Använder mig av interpals.net. Finns mycket trevligt folk (men också såna som inte är lika trevliga, men så är det ju överallt) som mer än gärna hjälper till med språk och liknande. Denna sida har medlemmar från hela världen i princip. :)

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2015-01-02 16:27 #3 av: luckiestgirl

#1 fast jag kan ju inte bara söka på ett random namn? haha :)

#2 Okej tack för tipset :)

Anmäl
2015-01-02 16:56 #4 av: ChristineL

#3 - Nej, men går in på "Hitta vänner" Så kan du söka på ort ;)

Anmäl
2015-01-02 17:15 #5 av: luckiestgirl

#4 Jaa fast då letar jag hellre på en sida där det bara är folk som vill ha kontakt med nya människor, känns inte riktigt som att Facebook är rätt forum för det. Tror inte att alla på Facebook vill att vem som helst skriver till dom.. När man väl börjat snacka kan man ju lägga till varandra där :) 

Anmäl
2015-01-02 17:38 #6 av: ChristineL

#5 - Nej jag håller med dig men det första jag kom att tänka på ;) har vid flertalet tillfällen fått konstiga pm och vänförfrågningar som jag bara ignorerat :P

Anmäl
2015-01-03 10:54 #7 av: Amandla

Gå med i någon engelskspråkig facebook-grupp som handlar om något du tycker är intressant GladDå har du ett bra läge för att få nya vänner.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2015-01-03 23:35 #8 av: thenameless

Det finns ett flertal "irländska" och "engelska" pubar i landet säkert inte långt ifrån dig dit du kan gå, de engelskspråkiga i detta land brukar frekventera dessa etablissemang och du kan ofta lätt få igång en konversation med någon av dem. Om du har åldern inne vill säga

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl
2015-01-04 10:16 #9 av: luckiestgirl

#7 Ja det skulle jag kunna göra :)

#8 tyvärr finns inga sånna pubar i närheten, annars var det en ba idé

Anmäl
2015-01-04 13:16 #10 av: thenameless

Inga irländska/engelska pubar?  Det har jag svårt att tro. Här finns de i varje gathörn i innerstan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.