Annons:
Etikettövrigt
Läst 10942 ggr
DesK
5/9/18, 2:40 PM

Felläsningar 3

Välkomna till vår nya tråd, den förra finns här: https://sprak.ifokus.se/discussions/599190c28e0e74345f002e39-fellasningar-2

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Rhonda]
5/9/18, 4:22 PM
#1

Ny tråd på ifokus:

'Hjälp att avlägsna graviditetstest.' 

Avläsa var det 🤪

Amandla
5/9/18, 5:14 PM
#2

#1 Man kan ju undra var det testet hade stoppats! 🤪☺️😂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Rhonda]
5/11/18, 7:04 AM
#3

Från en handarbetsgrupp på FB:

'Dessa katter kunde man skapa  -  för alla har trasiga strumpor eller sniglar som man kan avvara?'

Jag hade gott om trasiga mördarsniglar när vi bodde i ett hus men nu har jag inga.

Singlar var det.

Tant Grön
5/16/18, 10:07 PM
#4

Går inte att flytta filéer.

Nej, filer stod det ju.

Effie
5/17/18, 7:47 AM
#5

Lokalradion, avdelningen trafik, skulle berätta om "körsituationen", eller om det var "körproblemen". Jag såg för mig en massa sångkörer runt stan, störande trafiken.  Nej. Det handlade om köer, insåg jag.

Jag uttalar inte kö så att man tror att det handlar om körer…?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Tant Grön
5/17/18, 9:12 AM
#6

Rubrik på Ifokus: Hur lär man fåglarna att sjunga?

Såg sen att det stod hur lär sig fåglarna att sjunga.

Annons:
parsley
5/19/18, 8:36 PM
#7

Felläst på iFokus

Kaninhane sökes för avlivning

Personen hade skrivit avling. Vanligtvis skriver man sökes för avel.

parsley
5/23/18, 11:47 AM
#8

Felläst på Facebook

Har någon tips på hur man fållar en stor, rund… Det skulle vara duk, men jag läste naturligtvis fel. Sitter här och rodnar.

kattöga
5/23/18, 11:49 AM
#9

#8 😂☺️

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
5/23/18, 2:00 PM
#10

#8 Ännu pinsammare är det när man råkar skriva fel - och inte korrekturläser innan man skickar iväg. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
5/24/18, 12:19 PM
#11

Läste just om ett par valpar som hette Mango och Taxi. Udda namn, tänkte jag först, sen såg jag att det stod Tango och Maxi 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Rhonda]
5/24/18, 12:29 PM
#12

#11 😂

kattöga
5/28/18, 10:49 AM
#13

"Polisens åtgärder i kaninmålet var brottsliga"  

ska förstås vara
"Polisens åtgärder i kokainmålet var brottsliga"

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
[Rhonda]
5/28/18, 10:51 AM
#14

#13 😂

[Rhonda]
5/29/18, 10:51 AM
#15

Rubrik här på iFokus.

'Fråga kaninen.'

 Hoppas man får svar tänkte jag.

Frigående kanin var det  🤪

kattöga
5/29/18, 10:55 AM
#16

#15 😃 Undrar om kaninen kan spå väder också… Det är ju så populärt med djur som spår väder…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
6/4/18, 8:39 AM
#17

Läste nog lite för snabbt idag:

Ny plan ska få skolelever att börja röka.

Hann tänka "vad i all världen" innan jag såg att jag missat ordet "färre". Det stod "ny plan ska få färre skolelever att börja röka".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
6/7/18, 3:42 PM
#18

Rubrik på iFokus:  6-månaders barnflicka till salu!

Nej, rebornflicka stod det ju.

Amandla
6/8/18, 3:10 PM
#19

Såg just ett inlägg på fejjan där någon hade hittat stallnycklar. Jag funderade nog en minut över hur personen kan veta att det är just stallnycklar, tills jag läste igen och såg att nycklarna var upphittade på Stallgatan.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
parsley
6/21/18, 6:17 PM
#20

Vi har kattungar i ån igen, läste jag i en loppisgrupp på Facebook.

I år igen ska det naturligtvis vara.

Annons:
Tant Grön
6/21/18, 6:36 PM
#21

Såg en skylt på en restaurang: Barnmeny, under den var bilder på olika ölsorter. Vad i he…. hann jag tänka innan jag såg att det stod barmeny.

[Rhonda]
6/22/18, 10:40 AM
#22

Jag håller på att titta på ett utländskt katalog med oxalis lökar.

Nr. 7160  Oxalis gonnoré

Jösses Amalia tänkte jag, vilket konstigt namn!

Det var Oxalis  goniorhiza.

[Rhonda]
6/22/18, 12:36 PM
#23

Nämen hallå Rhonda det heter EN katalog!! 🤪

Vixxen
6/22/18, 3:02 PM
#24

# 23 Felskrivningar på Felläsningar! 😃

[Rhonda]
6/22/18, 3:36 PM
#25

#24 Snarare hjärnsläpp! 🤪

Vixxen
6/22/18, 8:10 PM
#26

#25 😁

Carmarino
6/25/18, 3:13 PM
#27

Läste rubriken "Skåne slår rekord i antal storkungar" och funderade då på vilka kungar det kan ha varit. Så särskilt många har det väl inte funnits? Läste vidare och förstod att det var Skånes storkar som fått ovanligt många ungar i år. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
kattöga
6/25/18, 4:19 PM
#28

#27 Ja, stor-kungarna har jag undrat över många gånger… 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
6/25/18, 4:22 PM
#29

Vet inte varför jag lyckades lägga in ett ord extra…:
"En känd person påkörd av tåg i Umeå"

Varför jag trängde in ordet "känd" förstår jag inte alls! För det stod ju bara "En person påkörd av tåg i Umeå" (SVT/Nyheter)
Personen lär väl ha varit känd av någon eller några i alla fall, kan jag tro.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
7/5/18, 7:04 PM
#30

På en sajt nära oss läste jag "Busfrö som inte luktar", och undrade om det var ett mänskligt busfrö eller ett busigt djur. Sedan läste jag en gång till och såg då att det var "Burströ" det gällde. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
7/27/18, 7:52 PM
#31

Satt och läste i manualen till min kamera, och såg då ett ord som jag läste som "re-mögla". Undrade om det var något som kunde mögla igen, ända till jag förstod att det var en ögla till att fästa kamerans handledsrem i, alltså rem-ögla. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
7/27/18, 9:11 PM
#32

😁

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
7/28/18, 12:44 PM
#33

Läste här på iFokus: "Bilringar och motringar"
Kan det vara nåt för mig, tänkte jag? För att "mota" bilringarna.

Såg sen att det står "Bindringar och motringar"… (Synd! 😕)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
7/28/18, 1:12 PM
#34

#33 Det hade ju verkligen varit något användbart. 👍


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
7/28/18, 1:28 PM
#35

#33 😃

spiritoffalconer
8/11/18, 11:07 PM
#36

Har läst fel så många gånger. Haha roligt. Kommer inte ihåg nån så nu men det var med odling

Carmarino
8/12/18, 4:31 PM
#37

Ingen felläsning, men en "felhörning". Lyssnar just nu på P4 Plus, och programledaren påannoserade sången "Monikas svans" - tyckte jag alltså att han sa. Det var naturligtvis inte svans utan vals. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
8/19/18, 10:56 AM
#38

"Bästa sättet att stretcha ut ett par skinkor som är för smala?" Va!?😮

Skinnskor stod det tydligen😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

kattöga
8/19/18, 10:58 AM
#39

#37 - #38  Gapskrattar

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
8/20/18, 6:01 PM
#40

Nu hade jag riktigt bråttom: 

*

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
8/21/18, 11:38 AM
#41

#40 Det hade ju varit praktiskt om det bara hade behövts en lag för att fixa ett irriterat öga. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Tant Grön
8/27/18, 9:08 AM
#42

Har väl inte vaknat riktigt än. En rubrik på iFokus, jag läste: Nu har vi skaffat 2 liter rexkaniner.

2 "liten rex" kaniner, stod det.

kattöga
8/27/18, 9:10 AM
#43

#42 😃 De kanske är ca 2 liter stora tillsammans….

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Effie
8/31/18, 1:07 PM
#44

Kom ut från frissan och såg att affären mittemot sålde begagnade ballonger. 

Läste en gång till. Heliumfyllda ballonger var det.

Passerade Vågmästareplatsen nyligen, och läste på skylten "Kville Skunk". Jag borde veta att det står Kville Saluhall.

Ibland undrar jag hur min hjärna funkar…men så länge jag ifrågasätter vad jag läser är det nog ok.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Amandla
9/1/18, 2:19 PM
#45

Jag läste just ett inlägg av en kompis på fb: "jag ska börja skala svampen viftade under skogsturen". Skulle vara "… svampen vi hittade" 🤪


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
maxiq
9/2/18, 6:23 PM
#46

Jag läste i en annons: "Be gud vid intresse" men nästa gång jag läste stod det "Ge bud vid intresse"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Effie
9/2/18, 6:35 PM
#47

#46 Budgivning blir så dyrt, så man får ta till "oh God, won't you buy me…"?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

TatsuOni
9/3/18, 4:19 PM
#48

#46 Jag läste först den sista biten som "Ge gud vid intresse" och tänkte att det blev ju inte alls mer logiskt!😂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Annons:
Carmarino
9/10/18, 7:26 PM
#49

Läste rubriken på ett mail "Hästhoppa med ditt shoppingkort". 🤔
Nej, "Höstshoppa med ditt shoppingkort" stod det. 🤪


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/16/18, 2:52 PM
#50

Läste på en sajt nära oss "Nu börjar kamera och tips". Kul, lite tips om fotografering tänkte jag. Sedan läste jag en gång till och såg att det stod (särskrivet) "Nybörjar kamera och tips".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
9/18/18, 10:23 AM
#51

Var inne på svt.se, och läste en rubric:

Folk som krockade med TV-huset riskerar att dö.

Oj då. Men varför krockar man med TV-huset? Och på vad sätt ökar det risken att dö?

Läste ordentligt, och det handlade om en pilgrimsfalk som flugit på en glasruta I TV-huset, och som tagits omhand. Den hade en allvarlig sjukdom. Förhoppningsvis fick den nu hjälp.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Amandla
9/19/18, 10:03 AM
#52

"Man ska aldrig rusa in i någons hals" 😮😂Nä, men "man ska aldrig rusa in i nånting hals över huvud".


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
9/20/18, 10:10 AM
#53

Läste en rubrik på text-tv: "Kakaoodlingar i Colombia allt större". Som värd för Choklad iFokus tyckte jag "vilken bra nyhet". Tyvärr stod det istället "Kokaodlingar i Colombia allt större". 😕


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
9/22/18, 8:50 AM
#54

Ingen felläsning egentligen, men när jag läste rubriken "Över 2000 hushåll strömlösa i Knud", så undrade jag var i landet orten Knud ligger. Sedan insåg jag att det var stormen Knud det gällde.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
9/28/18, 10:04 AM
#55

"Vi har listat 6 anledningar till att digitalisera din ordbehandling" läste jag och tänkte att ordbehandling är väl digitaliserad redan från början. Det stod "orderhantering"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Carmarino
9/28/18, 2:28 PM
#56

"Ombord fanns totalt 47 personer, som alla omkom utan allvarliga skador" läste jag. Det stod "Ombord fanns totalt 47 personer, som alla undkom utan allvarliga skador".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
10/3/18, 9:16 PM
#57

Läste just en text om flyktingar, kunde inte förstå vad som menades med "tekniskt ursprung", läste om flera gånger och sen såg jag äntligen att det ju stod "etniskt ursprung" 🤦‍♂️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
kattöga
10/4/18, 6:48 AM
#58

Såg rubriken 

"Så här fungerar fettratten"

på SVT.se

Vad har de hittat på nu då, undrade jag. En ratt med fett på? Verkar inte särskilt säkert… En ratt som "tar bort" fett på händer? Kanske mer säkert…

När jag klickade på rubriken insåg jag att det inte var nån ratt det handlade om. Det var en tratt! Fett-tratt! "

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Vixxen
10/4/18, 11:18 AM
#59

😄

Tant Grön
10/12/18, 12:59 PM
#60

Rubrik på iFokus: Är din hund skallig?
Nej, skällig, stod det ju.

maxiq
10/12/18, 6:05 PM
#61

En felläsning men ändå inte. Jag funderade bara en stund på vad det var för konstig fågel:

Handdukstork


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Carmarino
10/12/18, 6:06 PM
#62

#61 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
kattöga
10/12/18, 8:37 PM
#63

#61 Jag håller med #62 😂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
10/16/18, 2:43 PM
#64

"Föraren av personbilen - en man i dryga 60-årsåldern - befann sig på insidan av bussen när han skulle köra ut ur rondellen."

Fick läsa den här meningen ett par gånger innan jag förstod att mannen inte hade krockat med bussen och kastats in i den, utan att han hade kört innanför bussen i rondellen.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
10/16/18, 4:00 PM
#65

#64 😂

Effie
10/26/18, 1:19 PM
#66

Läste på Metros löpsedel:

Louise Hoffstens låtsaskatt tolkas. (har hon en låtsas-katt??? Hur tolkar man det?)

Louise Hoffstens låts-katt tolkas…(ja..?)

Louise Hoffstens låt-skatt tolkas…(aha!)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Tant Grön
10/29/18, 9:30 AM
#67

Läste på iFokus: apor som stänger av datorn/mobilen…..

såg sen att det stod appar som stänger av

maxiq
10/29/18, 9:47 PM
#68

Plasten på korvförpackningen var lite skrynklig så jag läste Satans falukorv när det egentligen stod Stintans


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

kattöga
10/30/18, 9:32 AM
#69

#68 😈😂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Tant Grön
10/30/18, 10:01 AM
#70

#68 Vågade du äta den? 😈😃

parsley
10/30/18, 10:47 AM
#71

Inte en språklig fadäs i egentlig mening, men en intressant stavning.

Läkaren lät mig bara få nya pepiler.

maxiq
10/30/18, 10:48 AM
#72

#70: Ja den var djävulskt god


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Tant Grön
10/30/18, 11:19 AM
#73

#72 Trodde den smakade fan. 😈

Carmarino
10/31/18, 6:25 PM
#74

I en reklam som förekommer då och då på iFokus läste jag som "Hej alla Kaninister" med webbadress "kaninexperten.se". Visste inte ens att det kallades Kaninist, när man höll på med kaniner.

Det gjorde det inte heller för det stod "Kaminister" och kaminexperten.se", och handlade om värmekaminer. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
10/31/18, 6:31 PM
#75

#74 Kanske har du hitta på ett nytt ord, kaninister. 🙂

kattöga
10/31/18, 8:53 PM
#76

Ja, en kaninist vore ett bra ord! Själv är jag en (mar)katta! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Effie
11/1/18, 7:46 AM
#77

Hem och Hyra kom (Hyresgästföreningens tidning).

Husskräck , så botas den, läste jag en rubric. Hus-skräck? Det kan ju inte vara så vanligt, tänkte jag…fast det later ju besvärligt förstås.

Hiss-skräck var det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

kattöga
11/1/18, 8:56 AM
#78

#77 😃 
Kan tro att det finns en eller annan som har hus-skräck för spökhus… 👻

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
11/1/18, 12:46 PM
#79

#75 och #76 Är också (mar)katta, men det kanske finns någon kaninist som läser här. I så fall bjuder jag på det ordet. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
11/1/18, 5:37 PM
#80

"Element bortskänkes. Ta med städhjälp" Oj, tänkte jag, näää måste jag städa så vill jag inte ha dem. "Bärhjälp" ska det vara…


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
kattöga
11/3/18, 7:32 AM
#81

Men, ååh, vad intressant! tänkte jag när jag nyss läste rubriken här på iFokus:

"Världens första lärare"

Hur har de kommit fram till det? Vad har de hittat som visar på att de hittat världens första lärare? Det inlägget vill jag läsa…

Tills jag såg att det inte handlade om den första, utan den bästa läraren…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Amandla
11/3/18, 10:04 AM
#82

Jag såg en annons för Viking Borrelia och studsade över det annorlunda namnet. Cinderella var det visst, min hjärna är bra underlig ibland 🤪


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Effie
11/5/18, 10:28 AM
#83

Åkte bil I Skene, och såg en skylt "Trafikljuset ur funktion pga värkarbete"

???

Nej. Vägarbete. Viss skillnad.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
maxiq
11/6/18, 4:39 PM
#84

Det var ett konstigt ställe att sladda på, tänkte jag

Elbilsladda i vägguttag 


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Tant Grön
11/6/18, 4:49 PM
#85

#84 Elbilen fick sladd, tappade kontakten och slog en volt. 😉

Dioramabyggare
11/6/18, 6:44 PM
#86

#84: 😂

Denna kommentar har tagits bort.
kattöga
11/7/18, 8:28 AM
#88

#85 😃

Vad för slags värd är en träs-värd för barn?

Träsvärd för barn

(Aha, trä-svärd var det ju…)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

DesK
11/12/18, 10:17 PM
#89

Två rubriker på iFokus:

Frukt och grönsaker till möss

Bråkiga bananer…..🤔 nej, det stod ju bråkiga hanar 😃

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

kattöga
11/14/18, 3:39 PM
#90

Felbetoningsläsning av mig:

"Här är alla nominerade"

Wow, vad bra, tänkte jag, alla  (!) är nominerade! Men vad svårt det ska va att utse vinnare då…  (Appropå idrottsgalan 2019)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
Effie
11/19/18, 6:58 PM
#91

Wow-smaker på dina grönsaker med snus, läste jag på fb. Snus-smak? Nej tack. Men så upptäckte jag ett ord till på nästa rad. Sous vide, stod det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
11/19/18, 7:12 PM
#92

"En tråd om mina tentor" läste jag. Tänkte "man får väl inte lägga ut information om tentor på internet"? Det skulle vara "En tråd om mina tetror". ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
11/19/18, 7:20 PM
#93

#92 😃 Jag läste och tänkte precis som du 😃😎

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

maxiq
11/20/18, 1:51 PM
#94

Jag läste: "Måste alla småföretagare och rattfyllon placeras bakom murar?" när det skulle vara "småbedragare"

Annars hade det blivit väldigt fullt i fängelserna


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Carmarino
11/20/18, 7:03 PM
#95

#94 😂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
11/20/18, 7:04 PM
#96

Ingen felläsning, men en feltolkning: "Vad äter mina växter" stod det. Blev konfunderad eftersom jag aldrig hört att växter äter något. Frågan gällde dock vad det var för något som åt växterna. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
11/21/18, 10:22 AM
#97

Jag fick problem när jag läste en artikel i Metro, det gällde ordet isarealen. Israelen? Isa-rea-len? Isa-realen? Is-arealen ska det vara. Det handlade om att någon gjort ett inlägg på fb om att det är lika mycket is igen vid någon av polerna (har redan glömt vilken) som det var 1979, vilket inte stämmer.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Vixxen
11/21/18, 5:59 PM
#98

#97 Jaha, vad hade den is-ra-elen gjort för att bli omnämnd i Metro var min första tanke! 😁 :-D

kattöga
11/21/18, 6:23 PM
#99

Läste nyss rubriken "Pruttande igelkott" här på iFokus!
Numera har man ju igelkottar som husdjur, så jag tänkte att en liten stackars igelkott är dålig i magen….  Stackars liten!

… tills jag såg att det står "Puttrande igelkott" (har inte läst inlägget än, så jag vet inte om det handlar om kotten pratar puttrande, "spinner" puttrande eller vad.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tant Grön
11/21/18, 6:48 PM
#100

#99 Ha, ha det var jag som skrev den, var alltså ett puttrande läte. 😃

kattöga
11/22/18, 8:36 AM
#101

#100 😃 (Tur för kotten att den inte låg och puttrade i nån gryta eller så…)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tant Grön
11/22/18, 8:44 AM
#102

#101 Men, neeeej 😮😃

Carmarino
12/2/18, 1:59 PM
#103

Ingen felläsning, men felhörning. Satt och lyssnade på radion när jag tyckte mig höra denna rad i en av låtarna:

…att äcklas mot toner…

Tänkte att så kan hon väl inte sjunga. Det gjorde hon inte heller, utan det skulle vara:

…att enkla små toner…


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
12/6/18, 5:06 PM
#104

Tänk vad betoningen av ett ord kan göra för förståelsen. Läste den här rubriken här på iFokus:

Målarböcker och förtryckt canvas

Började undra hur man gör för att förtrycka en canvas, men det var ju det där med betoningen… ☺️😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
DesK
12/6/18, 8:15 PM
#105

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: