Såg en inre bild av en flygande katt med hud som spänns ut när de "flyger" (ungefär som flygande hundar), men hur kunde den stoppa flygplan, flög den så högt upp???
Flygskatten var det förstås som stoppar flygplanen.... En rubrik här på ifokus alldeles nyss.
(Ska tillägga att jag är "kattokig")
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
Platsar en felhörning här också? I ett fordon med vindrutetorkare och defroster på full fart så hörde jag på radion att "ett heroinparty i Gävle hade orsakat ett stort polispådrag". Det var väl inte så konstigt tänkte jag men när jag lyssnade vidare så hörde jag att det bara handlade om ett Halloween-party...
________________________________________ "On the internet You can be anything you want. It is strange that so many choose to be stupid"
Felhörningar, absolut. Jag kollade för ett tag sedan på linedansare som dansade till någon sang om a cykel and a nyckel...och så kom "hängbuken är vacker". Öööh?
Jag insåg efter en stund att texten löd "hängbjörken är vacker"
#26 Ahhh okej, i kattsammanhang kanske man förstår en sån rubrik genast, men jag tänkte på landet och inte kattrasen Fast så är det väl med mycket, ryckt ur sitt sammanhang kan det låta heltokigt.
I boken jag läser kom någon till läkarmottagningen för att få sin årliga insulinspruta.
Vänta nu...brukar man inte ta såna oftare??
Influensaspruta var det.
Utanför jobbet har man grävt en stor hemsk grop på bussgatan för att hindra bilarna att köra där. Och en skylt.
Buss
Stuss
läste jag. Märklig skylt tyckte jag och läste igen.
Buss
Sluss
stod det. Jag vet inte om jag tyckte det var bättre.
Läsa fel kan man göra på andra språk också. Var i filmbutiken, och fick syn på "Shadow of a donut". Ringformad? tänkte jag. Fast varför en sådan titel? Shadow of a doubt, hette den.
Det är tur att det är fredag så jag får åka hem och vila ögonen. Jag undrade just varför Coop har en Butiks-Gorilla. Vid andra kollen så var det visst Butiks-Grillat...
________________________________________ "On the internet You can be anything you want. It is strange that so many choose to be stupid"
#44 Mycket konstigt har de på coop, mycket skräp och en hel del ätbart. Men någon gorilla har jag aldrig sett där. Och det var längesedan de hade krokodil i frysen...(nej jag testade aldrig)
Jag åkte ner till Kungsbacka I går. När jag svängde av vägen såg jag en skylt: "Byggtrafik. Kolla" Jag kollade och kollade, men såg ingenting. Till slut konstaterade jag att området hette Kolla. Märkligt namn.
"Välkommen på semle-mässa"... Oj, tänkte jag, visst har det kommit lite nya modeller på semlor men mässa är väl ändå att ta i. "Senior-mässa" stod det visst.
Vet inte vilken kategori jag ska lägga detta i, inte en direkt felläsning, men lite "feltolkning" kanske...
Såg en bil med en webbadress på sin företagsdekal: "www.djurograv.xx". Djur o Grav...??? Jag undrade om det är någon som jobbar på en djurkyrkogård eller nåt sånt.
En stund senare såg jag att två prickar över "o" och två prickar över "a" skulle ha förklarat det hela.... (Djurö Gräv)
Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott! / Catta-Y
#68 Ja, det kan va så att mina läsglasögon är för tunna! Ska kolla det... kanske med min man, som jag alltså är gift med... han får hoppa ner i tunnan så får jag se....
Från SVT Nyheter: "Akademiens stadgar är stora, nästan som ett A3-blad... ...och förvaras i ett rött etui av saffran."
Hur gör man etuier av saffran..? Lyxigt värre dessutom, saffran är ju så dyrt... men det är ju Svenska Akademin det handlar om, så det är väl som det ska vara, tänker jag.
Ser senare, att stadgarna förvaras i ett etui gjort av saffian (som jag var tvungen kolla upp vad det är).
På väg in till Coop såg jag en skylt i ögonvrån:
"Röda duvor i låda"
Det var väl tur att dom är i en låda inne på Coop tänkte jag innan jag såg att det var "druvor" som det stod...
Läste någon text om Shetlandsöarna, och hur alla djur där var små. Shetlandsponnyer, shetlandskor och shetlandsfår. Skor? Har de små fötter också...men djuren har väl inte skor? Jag läste en gång till och avstavade rätt den här gången. Shetlands-kor.
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.