Annons:
Etikettspråkgrupp-europa
Läst 2539 ggr
Carmarino
11/15/16, 1:06 PM

Hur bra är du på engelska?

Sverige kommer på tredje plats när det gäller i vilka länder invånarna talar bäst engelska, d.v.s. av de länder där engelska inte är modersmålet.

Vill du testa hur bra du själv är?

Jag fick 85 procent.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Gronstedt
11/15/16, 1:11 PM
#1

100 *skryt, skrävel*

setfree
11/15/16, 1:12 PM
#2

Nja jag fick bara 80%. Sämre än jag trodde.

Sommarek
11/15/16, 1:13 PM
#3

När det stod något om att jämföras med danskarna så var jag tvungen att nappa (danska är mitt tredjespråk)…

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Fridaaaa
11/15/16, 1:23 PM
#4

Blekinge ligger på andra plats i Sverige med kunnighet i engelska :)

Jag däremot är kass på engelska :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carmarino
11/15/16, 1:46 PM
#5

#3 Ja, danskarna ligger ju före oss numera. Tycker det är konstigt - med deras uttal. 😃

En lite modernare version finns här.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anne.K
11/15/16, 1:47 PM
#6

Uh, det gick sämre än jag trodde det skulle gå… 65% … Jag tror jag får friska upp mina kunskaper igen :P

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Annons:
Sommarek
11/15/16, 1:58 PM
#7

#5 Ryyyyyyys. Jag minns fortfarande hur nån radiopresentatör för många år sedan skulle presentera en sång av "Beffaaaaht", och det tog många långa minuter innan jag fattade att han försökte säga "Beth Heart"…  😎

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Fransu
11/15/16, 2:00 PM
#8

90%. Jag hade lite tur, för jag fick chansa på en del. Är inte jätteduktig på engelska. Förstår väl det mesta men pratar gärna inte.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

CaptainBunchie
11/15/16, 2:06 PM
#9

Jag är rätt bra på engelska, brukar ofta ha större problem att få fram saker på svenska än på engelska nuförtiden (svenskfödd, svenska föräldrar o.s.v.).
Men några av orden var sådana som jag aldrig använder, varken i svenska eller engelska direkt. Fick 75% rätt.

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Lisabet
11/16/16, 2:30 PM
#10

100%, tack så mycket. Det förbättrar självförtroendet, för jag fick sämre på högskoleprovet än jag förväntat mig.

TjockaBerta
11/16/16, 3:01 PM
#11

Nja 90% Shit happens s a s

>>>Malum domesticum<<<

Aniara14
11/16/16, 11:22 PM
#12

Jag fick bara 95 %, skiiiiiiit också!😡😕😡😕Det kommer jag aldrig över…

"Forebear" hade jag ingen aning om vad det betydde. Har aldrig varken hört eller läst det förut vad jag minns, så det blev bara en ren gissning, "föreställa", som tyvärr visade sig vara fel (snyft).

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Sommarek
11/17/16, 8:31 AM
#13

#12 Det var ju i alla fall ingen dålig gissning, tycker jag.  👍

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Carmarino
11/17/16, 11:20 AM
#14

#12 Det var ett av de ord jag hade fel på. Jag gissade också på "föreställa". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Aniara14
11/18/16, 7:47 PM
#15

#13 Det var ju en dålig gissning tycker jag, eftersom den var fel.😕

#14 Två själar om samma (felaktiga) gissning då alltså… eller hur är det nu det gamla ordspråket lyder…? 🤔🤔

En del av dom alternativa/felaktiga förslagen på betydelse är ju faktiskt otroligt komiska. Som t ex att "tightrope" skulle betyda "strumpbyxor".Gapskrattar😂😂

An ounce of prevention is worth a pound of cure

Sommarek
11/20/16, 9:44 AM
#16

#13 Jag menar att tanken bakom din gissning var bra.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[krasnajaluna]
3/3/17, 4:14 PM
#17

Haha 45%, fick typ gissa på nästan alla.

[colors_]
3/4/17, 3:13 PM
#18

#0 Jag fick 70 %. Men tycker det var många ord man nästan aldrig behöver använda… Men det kanske är för att det ska vara svårt :)

Effie
3/5/17, 8:25 AM
#19

Vet inte om flervalsfrågor på 20 lite udda ord säger särskilt mycket om språkkunskaper. (90%) Tyckte förr jag var väldigt bra på engelska. Numera diskuterar jag dagligen med mina indiska konsulter, och det känns knöligt. Och det är ju i sådana sammanhang språket ska funka. Hitta ord, rätt ord, och förstå svaret…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[colors_]
3/6/17, 4:24 AM
#20

#19: tyckte även jag att testet kanske inte säger så mycket om den övergripande engelskakunskapen… Jag använder engelskan mycket, läser svåra tekniska böcker på engelska (CNC-programmering med mera, reparationshandböcker för bilar, och liknande) och skriver en del på engelska forum, ser så klart filmer och serier på engelska som de flesta gör nu för tiden, och det är sällan jag inte förstår ett sammanhang eller måste slå upp ett ord. Det enda jag sällan faktiskt gör för tillfället är att prata på engelska, men när jag väl gör det så brukar det gå bra (med en viss svengelsk brytning kanske hehe)… med det sagt känns ändå 70% lite futtigt. Inte för att vara sån, men testet kan möjligtvis säga hur bra man är på annorlunda engelska ord typ :-p Men det var ju ändå roligt att få göra ett test och se vart det pekar… :) så jag menar inte att sitta här och klaga eller så… x)

Annons:
thenameless
3/6/17, 12:47 PM
#21

90% med ett "slarvfe"l ehm…

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Upp till toppen
Annons: