Annons:
Etikettövrigt
Läst 1406 ggr
BambisRegnbåge
2016-10-31 11:12

Lära sig ett språk

Hej!

Vad är era bästa tips på hur man kan lära sig ett nytt språk? Jag har lektioner på språket en gång i veckan men jag vill lära mig ännu mer och oftare. Just nu håller jag håller just nu på lär mig alfabetet och hur man skriver och det går riktigt bra, jag kan några ord också men vill lära mig mycket mer. Jag vill kunna lära mig så mycket att jag kan tala språket hyfsat bra om något år kanske. Läraren tyckte att jag var så bra att jag kommer nog kunna prata helt ok om kanske 6 månader, och det hoppas jag också. Men har ni några andra tips på hur jag ska lära mig prata eller förstå språket?

Annons:
Sashhi
2016-11-02 10:54
#1

Införliva språket i din vardag. Kanske att du lyssnar på musik där de sjunger på språket (och läser eventuella sångtexter + översättningar till), titta på tv-serier eller filmer på språket, m.m I övrigt gäller det bara att få in rutinen att använda ett språk, då lär man sig snabbast. Självklart är grammatik och liknande lika viktigt (antagligen det du mestadels lär dig på lektionerna?), men genom att göra misstag och höra hur modersmålstalande använder språket ger dig minst lika mycket. Vill du verkligen lära dig ett språk ordentligt måste du ligga i på fler plan än att bara läsa teori i en bok. Det funkar inte att bara magiskt lära sig, som du säkert förstår.

Not your mom, not your milk.

Upp till toppen
Annons: