Annons:
Etikettövrigt
Läst 19304 ggr
kattöga
2016-06-24 09:35

Felläsningar

Ibland slarvar min hjärna när jag läser och då kan det bli ganska komiskt.

Läste nyss på svt.se/nyheter:

Helén för samman sniglar på midsommar

"Kan känna sig ensamma då"

Nog för att jag gillar djur, men det är väl ändå att ta i lite, tänkte jag….
Tills jag läst meningen en gång till och förstod att det är singlar Helén för samman!

😃

Har du läst galet nån gång och fått dej ett gott skratt efteråt?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Annons:
kattöga
2016-07-20 13:11
#1

" Kantarellhärva bland lastbilstilverkare'…. läste jag på svt's nyheter. En härva av svampar???? Den härvan skulle jag gärna hitta!  Kantarellhärvan var förstås en kartellhärva! Vad är en lastbilstilverkare? Eller är det en simpel felstavning bara?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tant Grön
2016-07-20 18:59
#2

#1 Önskar jag kunde hitta en kantarellhärva. 😃

Läste en annons: Gott till sparris, och så var det en bild på Fun light. Vilken äcklig kombination, tänkte jag. Men tittade en gång till och såg att det stod Gott till sparpris. 😃

kattöga
2016-07-20 19:19
#3

#2 Ja, den kombon verkar lite 🤮

😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2016-07-31 09:50
#4

Uttrycket "Småpåvar" finns ju, och så finns det tydligen StorKungar också (läst på SVT Nyheter)…..:

Här lyfter storkungarna mot liv i frihet

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2016-07-31 11:07
#5

#4 Det är nog extra långbenta kungar. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

FreddeGurra
2016-08-03 19:54
#6

Ungefär som Folkungaätten, som väl är FolkUngar egentligen fast man lätt tror att det är FolKungar.

Annons:
tarantass
2016-08-08 17:38
#7

Undrar hur en animerad giffel skulle kännas att äta. Eller undrar inte alls, som att äta ett levande djur, urk… jaså, var det "Animerade giffar" tråden hette?

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Tant Grön
2016-08-09 17:48
#8

Läste på en annan site: Ny konstruktion jakttorn, rymligare med bättre komfort.
Mygghållare m.m. ………

Vad i all världen är mygghållare hann jag tänka, innan jag såg att det stod mugghållare 😃

Carmarino
2016-08-09 17:51
#9

#8 Vad synd! Det hade ju varit perfekt med en mygghållare när jägarna sitter på sina älgpass i skogen. Där brukar det ju krylla av mygg. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2016-08-09 18:02
#10

#9: tänkte något liknande. Och en mindre trevlig tanke: har de börjat meta småfåglar med mygg som bete? :(

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Effie
2016-08-10 09:00
#11

Var inne på textilhantverk I focus och hittade ett inlägg om ett gratismönster. Lite nyfiken läste jag att det hette "makes-me-happy-cow!". Jag funderade en stund på hur man kunde bli en glad ko av att sticka, tills jag insåg att det var ordet "cowl" jag inte kände igen. En halskrage/rund halsduk man ska bli glad av alltså.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

kattöga
2016-08-10 09:20
#12

#6 - #11 Roliga felläsningar! 😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tarantass
2016-08-10 16:37
#13

#11: aha, en no-scowl-cowl. Ingen såndär man får när man har brutit halsen alltså. (Ingen felläsning, ursäkta.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
maxiq
2016-08-29 00:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Den här läste jag med ett litet uppehåll mellan "korv" och "åt"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

maxiq
2016-08-29 00:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Good cop or Bad cop?


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

kattöga
2016-08-29 07:15
#16

#14 Gapskrattar

#15 😂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2016-09-15 16:36
#17

Läste "Utspytt med kryddig korv och pepparrotkräm". Det skulle förstås vara "Ugnspytt med kryddig korv och pepparrotkräm". Lite skillnad blir det. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2016-09-28 16:53
#18

Läst på ett forum nära oss:
Sätta ihop kranier

Tyckte det var en lite makaber hobby, tills jag såg att det stod "Sätta ihop kaniner".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
2016-09-28 16:55
#19

😮😃

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

maxiq
2016-09-28 17:25
#20

Brukar man inte få hålla isär kaniner? 😛


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Carmarino
2016-09-28 17:30
#21

#20 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
2016-09-28 17:52
#22

#20 😂

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Tant Grön
2016-09-30 13:17
#23

Kaneldoftande äppeltrosor…

Nej äppelrosor stod det ju.

Carmarino
2016-09-30 13:57
#24

#23 Man kan inte så noga veta nu för tiden, när det finns ätbara trosor. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
2016-10-11 10:57
#25

"Så fixar du den stressade höst-looken", läste jag I Metro. Behöver man Metros hjälp för att se stressad ut? tänkte jag. Sedan läste jag en gang till: "dressade", stod det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

kattöga
2016-10-11 12:08
#26

😀

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

maxiq
2016-11-27 11:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Här läste jag att det var bara att hälla i sig…


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
Carmarino
2016-12-01 11:50
#28

Läste "Smärtfritt ishotell slår upp portarna" och tänkte "jaha, då har det inte varit några problem att bygga det i år. När jag sedan läste lite noggrannare så stod det "Smältfritt ishotell slår upp portarna".


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2016-12-08 21:30
#29

iFokus har ca 15 miljoner besökare 🤔 Det står 1,5 miljoner besökare…..tänk vad ett litet kommatecken gör för skillnad….

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

DesK
2016-12-09 09:50
#30

Läste just konstkyckling här intill och tänkte vad 17 är det? Det står konstcykling 😊

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

maxiq
2016-12-09 10:04
#31

#30: Och vad sjutton är det? 🤔


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Carmarino
2016-12-09 10:50
#32

#31 Som konstsim, fast på torra land och med cyklar. 😃
http://aktuellt.ifokus.se/discussions/5849d599ce12c45c7900033f-konstcykling


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
2016-12-09 11:00
#33

Ibland är det ju en konst att bara cykla rakt fram…


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Effie
2016-12-11 11:14
#34

Satt och bläddrade i morgontidningen; skymtade en rubrik Tre råd när du vill börja krama. ?? Träna, stod det. Man ser det man vill se…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Carmarino
2016-12-12 12:45
#35

Såg den här rubriken
Man med hund rånad av maskerad
Det var ju ingen egentlig felläsning, men med fel betoning på "maskerad" så blev betydelsen en helt annan, och jag undrade vad det var för en dålig maskerad mannen varit på. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
2016-12-12 22:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Det är då ingen som jublar när jag rapar… 😕


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Amandla
2016-12-25 13:37
#37

Felläsning på facebook, vänner berättar vad de fick i julklapp: Greengatemuggar med skador 🤪Skedar skulle det ju vara.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2017-01-01 19:45
#38

Felläsning på ifokus:

Vilken typ av galax? Rinnig och seg. 

(glasyr, står det, egentligen. 😃🤪)

(Måste vara trött, månne ursäktas det av att det är årets första dag idag. 😴)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Effie
2017-01-01 20:15
#39

Ibland undrar man hur man tänker egentligen.

Laxtartarer i små kondomer, läste jag. Verkar ju opraktiskt. Kakformar stod det… (nej, kondomer har jag ingen anledning att tänka på)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

[Rhonda]
2017-01-04 07:36
#40

Läste profilen för sajtvärden rap hanus.

Vad i all fridens namn är en rap hanus undrade jag.   🤔

Latin: raphanus (ra'f'anus)

Veda
2017-02-01 19:49
#41

För ett antal år sedan hade vår lokaltidning en rubrik som innebar att "Vargurin" skulle spridas längs vägkanterna för att mota bort älgar från vägen. Jag läste rubriken tre gånger med g-ljud (var-gurin) och inte j-ljud och begrep ingenting.

Annons:
Magi-cat
2017-02-01 19:55
#42

#41 Jag läste också fel i ditt inlägg och undrade vad det var för ett ämne. 😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

raphanus
2017-02-05 17:23
#43

#40 - 😂

Carmarino
2017-02-06 14:21
#44

På en sajt nära oss läste jag "Streamad skåning" och tänkte att det kanske var Hasse Anderssons rockversion av "Änglahund" som hade börjat streamas efter helgens melodifestival.

Det stod "Streamad skådning", och handlade om fåglar. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2017-02-13 15:00
#45

"Skänk bort era älsklingar på Alla Hjärtans Dag!" stod det i ett reklammail jag fick idag. Eller vänta… "Skäm bort era älsklingar" stod det visst. 😉

Olle

Carmarino
2017-02-17 10:41
#46

I en rubrik läste jag "Vintern rasar för världens största pc-tillverkare". Förstod inte riktigt vad vintern hade att göra med pc-tillverkning, men det klarnade när jag lästen en gång till. "Vinsten" stod det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

TatsuOni
2017-03-08 15:34
#47

"Avmaskningsmeny" såg jag på en reklam här.

Det lät ju väldigt oaptitligt så jag läste en gång till och såg att det stod "avsmakningsmeny".


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Veda
2017-03-08 19:46
#48

#47 Nån slags detox kanske, riktigt stark mat får maskarna att dö?

Annons:
TatsuOni
2017-03-09 15:48
#49

#48 Mina tarmar skulle nog dö på köpet😛


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Carmarino
2017-03-20 09:30
#50

Läste på en iFokus-sajt: Hammarsvin som slåss, nya kompisar?

Undrade så vad ett hammarsvin var, tills jag såg att det stod hanmarsvin. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2017-03-28 04:00
#51

#50: skönt att du skrev det. Jag kunde annars ha svurit på att hammarsvin var en korsning mellan öresvin och hammarhaj. Jag menar, tigron, mulor, varulvar och  neandertalsapiens är ju sånt man har hört om.😇

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Effie
2017-03-28 10:25
#52

Varning förbannat på burk!!! Läste jag. Och så läste jag en gang till:

Varning för barnmat på burk!!!

Jag skyller på sommartiden…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-03-28 10:40
#53

#52 Det finns väl många gånger man förbannat något på burk - särskilt burken själv, när man dragit av ringen man öppnar med innan locket öppnats. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
2017-03-29 10:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Utrymme för felläsning


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Magi-cat
2017-03-29 10:31
#55

😂


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tant Grön
2017-03-29 14:10
#56

#54 En katt? 🐱

Carmarino
2017-04-06 11:51
#57

Läste på en sajt "Jag hade en handstickad kälke…". Undrade hur i all världen man kunde åka på en sådan, men sedan såg jag att det stod "handsnickrad". 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-04-07 17:07
#58

Mer felläsning: såg ett recept på "Jerkkryddad fläskfilé med balkonggrillad majs". Tänkte genast "men man får väl inte grilla på balkongen". Sedan såg jag att det stod "bacongrillad majs". Lite skillnad det. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2017-04-07 20:11
#59

#58 " … Jerkkryddad fläskfilé …"

För min del skulle jag inte heller vilja krydda med vare sig Jerk, Ann-Jasmine eller någon annan.😉

(#57: vad heter den där konstnären som stickar höljen till gatlyktor osv.? Kanske var hon?)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Carmarino
2017-04-08 09:57
#60

#59 Visste inte att Jerk var ett personnamn. Enligt Wikipedia är det en karibisk kryddblandning som innehåller bl.a. kryddpeppar, chili, kanel och muskot.Glad


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2017-04-08 16:26
#61

#60: aha. Låter ju som något man kunde prova. Ömsesidig lärdom! Jag trodde det var en kryddning uppkallad efter någon kändiskock.

Jerk, för den som inte slår upp det, är en form av Erik. En annan är Jerker och ett par som väl är ännu ovanligare numera är Erk och Erker.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Carmarino
2017-04-08 17:18
#63

#61 Aha. Då är det väl därför Erik Fernström blev Jerry "Jerka" Williams. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2017-04-11 10:41
#64

Hörde på radion: Polisen i Ulricehamn skall sälja upphittade vantar

Nej, valpar sa dom ju. 🐶

maxiq
2017-04-21 18:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Gissa vad jag läste…


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Amandla
2017-04-26 19:58
#66

"Plastutestol" envisas min hjärna med att läsa ut "plas-tute-stol" 🤪


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Scorpio97
2017-04-26 20:13
#67

Jag och syrran spelade Wordfeud. Jag kom inte på något ord så jag satte bara dit ett T på random plats i hopp om att det skulle fungera. Resultatet blev "ufot", något som både jag och syrran läste som "u-fot". Vi fortsatte spela men båda två satt och funderade på vad sjutton en "u-fot" var. Åtminstone fem minuter senare klickade det äntligen för mig och jag utbrast "UFOt!". Vi skrattade väldigt mycket och kände oss väldigt dumma, haha. 

Någon av oss måste ju dessutom ha skrivit ordet "UFO" tidigare eftersom jag bara lade till ett T, vilket gjorde det ännu roligare. Och att vi båda två läste det fel på precis samma sätt.


//Jessie

Veda
2017-04-27 09:48
#68

#66 … och jag läste plast-tute-stol.  Blev inte klokare än dig på dig.

Effie
2017-04-27 16:01
#69

#66 och jag försökte uttala det på engelska och undrade vad det kunde vara för konstig modell…tills jag googlade på det. Google kopplade ganska snart till utemöbler.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
Amandla
2017-05-02 20:17
#70

"Anti-lortlobbyister" 🤔 Nä, "anti-abortlobbyister" skulle det ju vara.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
2017-05-15 17:46
#71

I en reklamruta för ett event så läste jag "Digital chokladboll". Måste ha varit väldigt påverkad av chokladbollens dag i torsdags, för det stod "Digital collaboration". Tyckte väl det lät konstigt med digitala chokladbollar. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Magi-cat
2017-05-15 17:51
#72

😃


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Effie
2017-05-15 22:04
#73

Jag var på biblioteket idag, och tittade på ljudböcker. Hittade "Britt-Marie var här". På hyllan under stod "Britt-Marie var inte här" - öööh? Nej. Den har han inte skrivit…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

DesK
2017-05-15 22:41
#74

#73 Det spelar ju ingen som helst roll , med eller utan ordet' inte', det är ju hur som helst skräplitteratur.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Carmarino
2017-05-16 05:46
#75

#74 Med tanke på att det är samma författare som skrivit "En man som heter Ove" så kanske det är lite orättvist att kalla det skräplitteratur. Smaken är ju olika och det är många som uppskattar Fredrik Backmans böcker. Alla vill ju inte läsa nobelpristagare, som ofta är väldigt svårlästa för alla utom kultursnobbarna.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2017-05-16 07:40
#76

#74 Jag ber om ursäkt, jag vet att många uppskattar den författaren. Tyvärr förstår jag inte alls hans böcker, jag tycker att det är ett enda tjatande, har försökt läsa ovan nämnda bok, tvingade mig att läsa, men gav upp efter halva boken. För övrigt har jag inga problem med att läsa de flesta vanliga böckerna.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Effie
2017-05-16 08:22
#77

#76 Britt-Marie, som löser alla problem med bakpulver…:-) Som ljudbok funkade den för mig.

Men det var ju exempel på hur hjärnan tolkar ord som den vill.

En gang för manga år sedan såg jag en bok på biblioteket. "Du tror det när du ser det". Ja? Det är väl ganska självklart, tyckte jag. Tredje gången jag läste titeln insåg jag att det stod "Du ser det när du tror det".


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
2017-05-17 07:49
#78

På Facebook läste jag "Välkomna flyktingar med kultur". Hur avgör man om flyktingar har kultur? undrade jag, innan jag insåg att det inte var så man menade.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

TatsuOni
2017-05-18 12:34
#79

Såg en annons för "våtfestival".

Det stod "vårfestival". Men om det regnar så har jag ju inte helt fel🤪


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Amandla
2017-05-26 21:40
#80

Från bortskänkesgrupp på Facebook:

"Kattlös grej"

Jaha, alla mina saker är kattlösa? 🤔"Kattklös grej" stod det ju. Lite mer begripligt även om det är särskrivet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Magi-cat
2017-05-26 21:45
#81

Läste om ett par som gått ner i vikt genom att äta bönder varje dag. Jag började just reta upp mig på att det var felskrivet, syftningsfel eller liknande, innan jag insåg att det var bönor de ätit…☺️🤫


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Amandla
2017-06-08 10:21
#82

Jag bläddrade igenom senaste Villaliv (reklamtidning) och mina ögon fastnade på detta:

"Toalettstolen ska vara som en liten minipool"🤔

Nej, det stod ju 

"Badkaret ska vara som en liten minipool. 

Toalettstolen ska vara vägghängd"


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
2017-06-08 10:47
#83

Vilken tur! Hade verkligen inte velat simma omkring i toalettstolen. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Effie
2017-06-08 18:14
#84

Sitter på Apoteket och väntar, med en reklamskylt blinkande med veckans klubbvara. Not Beautiful Skin nånting… Nej. Den hette No7. Var det ett smart namn?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Effie
2017-06-09 09:59
#85

reklammail från Komplett (som jag köpt min pc från), om  månadens garner.

Garn? Det var ett verkligen komplett sortiment! Nej. Gamer, stod det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-06-11 14:03
#86

"Comedy lockade många tittare på Facebook" läste jag, och tyckte att det lät ju kul. Fast egentligen stod det "Comey lockade många tittare på Facebook". Nåja, komedi som komedi. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

kattöga
2017-06-11 15:21
#87

Läste rubriken (här på ifokus) nyss: <
"Närbildslinser, Vilken storlek ska man välja?"

Som linsbärare undrade jag om man tagit fram läs-linser nu också, istället för läsglasögon. Och välja storlek…. det får man väl hjälp med från en optiker ?

Men upptäckte att det ju handlar om kameralinser…. 🤪

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2017-06-13 10:53
#88

Läste lite fel på den här rubriken: Svårt att pruta på jättarnas molntjänster. I min hjärna lades ett extra "t" in i pruta. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-06-13 12:53
#89

Har tydligen svårt för att läsa rätt idag. Läste "ny lagårdsremiss från regeringen" och undrade vad i hela friden är en lagårdsremiss - något som bara gäller bönder? Fast det stod förstås "ny lagrådsremiss från regeringen"


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2017-06-13 13:15
#90

Läste på  en meny: kyckling bite me. Kyckling bite m. stod det.

Annons:
Carmarino
2017-06-15 09:06
#91

Läste på en sajt nära oss "Harpar i kvällssol". Tänkte "heter det inte harpor" och "varför sätter man ut en harpa i kvällssolen". Sedan såg jag att det gällde ett par harar. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

OlleA
2017-06-17 22:49
#92

Jag kanske får gå på någon kvällskonsert utomhus och plåta harpor också? 😉

Olle

Carmarino
2017-06-18 10:49
#93

Gör det Olle, men kom ihåg att det måste vara två stycken så det blir ett par. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

maxiq
2017-06-22 12:43
#94

Stackars man som lades i stället 😕


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

kattöga
2017-06-22 17:59
#95

#94 Det vet vi ju alla att sjukhusen är överfyllda!
Bra kanske att de tagit fram ställ att lägga patienterna i då….?

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Amandla
2017-06-23 10:22
#96

Önsketänkande från min sida?

"Två personer älskade varandra i samband med ett bråk"

=

"Två personer skadade varandra i samband med ett bråk"


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Carmarino
2017-06-25 14:06
#97

Ingen felläsning, men däremot en "felhörning". Lyssnade på radio och då spelades "En kväll i juni" med Lasse Berghagen.

Har ju hört den flera gånger, men hajade ändå till när han sjöng "Hon dansade för ormar" och tänkte att det där kände jag inte riktigt igen.

Sedan insåg jag att han sjöng "Hon dansade för morfar". ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Effie
2017-06-28 09:00
#98

Rubrik i Metro Dressad sommarsill… …med vitt från topp till tå…? Vänta nu…sill i vitt? Sommarstil stod det.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-06-28 10:21
#99

#98 Men finns det väl sillinläggningar/dressingar gjorda på creme fraiche? 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
2017-06-28 20:58
#100

#99 iofs… men från topp till tå? Det var något som inte riktigt stämde. :-)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-06-29 09:36
#101

#100 👍😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2017-06-29 13:01
#102

Barnarbete försenar post trodde jag att det stod. Blev förvånad eftersom det inte är tillåtet med barnarbete i Sverige. Så hur kunde det försena posten?

Banarbete försenar post stod det.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
2017-06-29 22:05
#103

#102 Såg det på text-TV och läste också barnarbete. 😃

Tant Grön
2017-06-29 22:08
#104

Såg på en annan sajt: Sork som flyger tusentals mil….

Nej stork stod det ju. Hade precis läst om sork.

Annons:
Effie
2017-06-30 07:20
#105

#104 Ny art kanske? Fladdersork? :-)


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-06-30 09:47
#106

Flygande ekorrar har man ju hört talas om, men sorkar var något nytt. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Veda
2017-06-30 13:06
#107

#102 Har också läst samma rubrik som barnarbete.

Carmarino
2017-07-01 12:05
#108

Läste nyss rubriken "Lyxig kycklingmaräng".

Tyckte det lät som en väldigt underlig blandning, så jag tittade en gång till. Självfallet stod det "Lyxig kycklinggratäng". 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
2017-07-01 18:26
#109

Min hjärna: "Bamses koloni"

Hemsidan heter: "Balansekonomi" 

🤦‍♂️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tant Grön
2017-07-01 18:47
#110

Vi säljer hårig mjukglass!

Tyckte inte det lät så gott, men när jag kom närmare såg jag att det stod härlig mjukglass.

Carmarino
2017-07-01 22:04
#111

#109 Tycker Bamses koloni låter mycket trevligare än Balansekonomi.

#110 Hårig mjukglass hade nog inte testat däremot. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Carmarino
2017-07-03 17:02
#112

Läste den här rubriken

"Elektronikräv till Canon – chefskarusellen har inte tagit semester"

och undrade om det inte heter "Elektronikrav", men sedan insåg jag att det var en "Elektronik-räv" de menade. En erfaren herre inom elektronikbranschen alltså.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2017-07-03 20:54
#113

"… den fjättrade Loke med ormetter droppande i sina ögon …"

Ormetter? Vad är det för miniormar? Lampetter, lunetter, lavetter och annat vet man ju vad det är, men "ormetter" låter inte som något man avlade fram på vikingatiden.

Aha, man ska inte läsa samtidigt som man gör annat.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Carmarino
2017-07-04 11:40
#114

#113 Det tog ett tag innan jag fattade vad det var. Ibland önskar jag att bindestreck kunde användas lite mer, så att det blir tydligare vad som menas. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

tarantass
2017-07-04 13:35
#115

#114: ja, det är ju inte ett av våra vanligaste ord. "Etter" är säkert vanligare, men jag gissar också att yngre svensktalande är mer vana vid "ormgift". (Det här var också en nyare text, för ny för att gissningsvis ha använt ordet om inte ämnet hade varit fornnordiskt.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Carmarino
2017-07-04 13:49
#116

#115 "Ormgift" hade ju onekligen gjort texten mer lättförståelig. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
2017-07-04 14:48
#117

En facebook-kompis berättade att han köpt slipp till basilisken.

När jag läste om raden var det en slip (med långt I, alltså) till busklien (busk-lien hade jag nog klarat att läsa rätt redan första gången :-)  ). Jag visste inte ens att det fanns liar till buskar. 

Har jag berättat att jag älskar den här tråden? Läser om, och småskrattar…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Amandla
2017-07-09 20:27
#118

En facebookvän skrev idag "vi ska äta grillad snufs och färskpotatis" 🤔

Snufs = struts 🤦‍♂️


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Effie
2017-07-13 07:56
#119

Rubrik på Kostdoktorn:

Strikt LCHF med smak av ormar!

Ööhh…visserligen lär orm smaka gott (har aldrig smakat) , men ändå…?

Med smak av sommar, stod det förstås…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
2017-07-13 09:22
#120

#119 😃

Vet inte om orm räknas till LCHF direkt. Fast de som smakat säger att de smakar kyckling, så kanske ändå. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Effie
2017-07-13 09:31
#121

#120 Orm star inte med I SLV:s förteckning over livsmedels näringsinnehåll, så jag vet inte säkert. Men är det för magert får man väl ta lite bearnäs till. Eller kryddsmör.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Amandla
2017-07-25 12:37
#122

Jag läste just på fb, det handlar om förberedelser inför en hundutställning:

"Jag kommer snart med husbilen fylld med salami"

Saker var det hon hade med sig. Saker. Inte salami 🤪


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
kattöga
2017-07-25 13:01
#123

"Hon gav draktorn till sig
själv i 80-årspresent"

Vad är det för fordon??? Traktor vet jag, men draktor? En ny form av färdhjälp till åldringar med svårigheter att röra sig?

(Aha, en målning: ett drak-torn, på en husvägg…. 🤪)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
2017-07-25 13:03
#124

#122 Så stora mängder salami kan inte vara nyttigt för en hund…

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Carmarino
2017-07-31 11:12
#125

Det är inte alltid så lätt att betona på rätt ställe. Läste den här rubriken:

"Nu ska storkungarna ut och berika Skåne"

och började undra vilka kungar det gällde och om vi överhuvudtaget har någon storkung alls? Sedan insåg jag att det rörde sig om unga storkar. ☺️


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
kattöga
2017-08-07 08:46
#126

"POLISEN ERSÄTTER BORG…"[

Varför ska polisen ersätta Borg? Har de gjort något fel när de anmälde honom för hans skandalösa beteende?

(Tredje gången jag läste rubriken förstod jag, Poulsen tar över Borgs vice ordförandepost….)

](https://www.svt.se/nyheter/inrikes/poulsen-ersatter-borg-i-kinnevik)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

tarantass
2017-08-13 18:45
#127

Gränsfall kanske, men såg just ordet "journalism" igen. Någon gång när jag var trött läste jag det som "journalsim" och såg framför mig någon vårdkurs för att "bli vän med sin sjukdom" eller liknande: tanter och någon farbror simmande i en bassäng med sina sjukjournaler i plastficka i munnen som andra hundar (för var ska man annars ha den när man simmar) för att liksom avdramatisera dem. Sen dess har den bilden en tendens att dyka upp när jag ser ordet.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Carmarino
2017-08-13 18:49
#128

#127 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

DesK
2017-08-14 14:01
#129

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: