Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Stilistik - Ordspel och ordlekar

Ordvitsar

2015-01-16 18:22 #0 av: parsley

Ordvitsar i text och bild. :) http://www.lajkat.se/11-svenska-ordvitsar-som-ar-sa-torra-att-du-kommer-skratta/

Anmäl
2015-01-16 18:30 #1 av: Magi-cat

Den var kul! Skrattar

Hjärta "Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det." (Nalle Puh)

Anmäl
2015-01-16 18:33 #2 av: Marr

Ja hahaha!Skrattar

Ulla rider-Ullared...Surdeg.Gapskrattar

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anmäl
2015-01-20 06:46 #3 av: Farwuq

Skrattar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi & Psykologi iFokus.
Medarb. Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2015-01-27 21:51 #4 av: Cochon

Haha, länge leve torr humor. Skrattar

Anmäl
2015-01-27 22:44 #5 av: Jalking

För ordvitsare rekommenderar jag Facebookgruppen FINORDS-AKADEMIN. (Det är inte jag som har missbrukat caps lock, namnet skrivs så av någon anledning.)

Där förkommer ordvistande på olika nivåer. En del är riktigt fyndigt och kul, en del ligger på fisknivå eller ännu lägre.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.