Annons:
Etikettövrigt
Läst 3713 ggr
luckiestgirl
1/2/15, 3:45 PM

Var kan man få kontakt med folk från andra länder?

Hej, jag skulle vilja skriva/prata med någon från ett engelskt språkligt land, gärna England. För att få träna på språket och samtidigt lära mig om landet + få nya vänner. Är det någon som vet en sida eller nånting där man lätt kan få kontakt med personer som bor i andra länder? :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Annons:
ChristineL
1/2/15, 3:51 PM
#1

Facebook? :)

Moalinn
1/2/15, 3:56 PM
#2

Använder mig av interpals.net. Finns mycket trevligt folk (men också såna som inte är lika trevliga, men så är det ju överallt) som mer än gärna hjälper till med språk och liknande. Denna sida har medlemmar från hela världen i princip. :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

luckiestgirl
1/2/15, 4:27 PM
#3

#1 fast jag kan ju inte bara söka på ett random namn? haha :)

#2 Okej tack för tipset :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

ChristineL
1/2/15, 4:56 PM
#4

#3 - Nej, men går in på "Hitta vänner" Så kan du söka på ort ;)

luckiestgirl
1/2/15, 5:15 PM
#5

#4 Jaa fast då letar jag hellre på en sida där det bara är folk som vill ha kontakt med nya människor, känns inte riktigt som att Facebook är rätt forum för det. Tror inte att alla på Facebook vill att vem som helst skriver till dom.. När man väl börjat snacka kan man ju lägga till varandra där :)

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

ChristineL
1/2/15, 5:38 PM
#6

#5 - Nej jag håller med dig men det första jag kom att tänka på ;) har vid flertalet tillfällen fått konstiga pm och vänförfrågningar som jag bara ignorerat :P

Annons:
Amandla
1/3/15, 10:54 AM
#7

Gå med i någon engelskspråkig facebook-grupp som handlar om något du tycker är intressant 🙂Då har du ett bra läge för att få nya vänner.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
thenameless
1/3/15, 11:35 PM
#8

Det finns ett flertal "irländska" och "engelska" pubar i landet säkert inte långt ifrån dig dit du kan gå, de engelskspråkiga i detta land brukar frekventera dessa etablissemang och du kan ofta lätt få igång en konversation med någon av dem. Om du har åldern inne vill säga

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

luckiestgirl
1/4/15, 10:16 AM
#9

#7 Ja det skulle jag kunna göra :)

#8 tyvärr finns inga sånna pubar i närheten, annars var det en ba idé

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

thenameless
1/4/15, 1:16 PM
#10

Inga irländska/engelska pubar?  Det har jag svårt att tro. Här finns de i varje gathörn i innerstan

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

luckiestgirl
1/4/15, 9:18 PM
#11

#10 Jag bor ungefär mitt i skogen.. ;) Så nej faktiskt inte.  I "stan" finns det inte heller vad jag vet.. Och om det fanns tror jag inte att nån som sitter där inne faktiskt är från nån annan stans än Sverige tyvärr..

If you are going through hell, keep going!

luckiestme.blogg.se

Upp till toppen
Annons: