Annons:
Etikettövrigt
Läst 1944 ggr
Splitter
7/11/14, 6:56 PM

Träna tyska?

Vet ni någon bra hemsida där man kan träna upp sin tyska, eller kanske någon lätt bok på tyska som finns att läsa? Det skulle vara till hjälp :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
[Tuulikki]
7/11/14, 7:07 PM
#1

Man kan ju plugga glosor på glosboken.se :)

Splitter
7/11/14, 7:42 PM
#2

#1 Tack så mycket :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

leemland
7/11/14, 8:08 PM
#3

Finns en app som jag använder och tycker är bra :) 
Dulingo har jag för mig den heter :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Splitter
7/11/14, 9:08 PM
#4

#3 Jag sökte på Dulingo men fick inget resultat… kanske är det olika beroende på vilken telefon man har eller nått? Tack iallafall :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

leemland
7/11/14, 9:10 PM
#5

#4 Ber om ursäkt jag har stavat fel. De sak va: Duolingo :P 
Jag tror den finns till både android och apple.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Splitter
7/11/14, 9:13 PM
#6

#5 Då var det därför inget kom upp förut, jag sökte nu och har laddat ner den. Det är lugnt hur som helst, tack tack :)

Never look down on someone unless you're helping them up ~

Annons:
leemland
7/11/14, 9:37 PM
#7

#6 Ja de va säkert anledningen :P Hoppas du får nytta av  den :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

DesK
7/12/14, 6:59 AM
#8

På biblioteken finns böcker på lätt tyska som man kan låna. Sådana böcker finns även på andra språk och finns det inga inne på ditt bibliotek, så kan du be dem ta hem åt dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Inkanyezi
7/12/14, 11:21 AM
#9

När man börjar komma i form lite med språket, kan man lyssna på tysk radio och television, och titta på exempelvis youtubeklipp från tyska program, typ novellserier och liknande eller tysk film. Också filmer med tysk dubbning kan funka.

Flera tecknade DVD-filmer för barn (exempelvis Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige) som har både svensk och tysk dubbning, så att man kan få en uppfattning om innehållet genom att lyssna på den svenska och sedan lyssna på den tyska och härma. Där kan man också i viss mån ha boken som stöd, och kanske också skaffa den på tyska.

Upp till toppen
Annons: