Annons:
Etikettutanförämnet
Läst 3457 ggr
cookiedough101
2013-11-23 12:14

Spanska

Hej! Just nu går jag i 6:an och har valt spanska. Jag undrar, för ni som valde spanska i grundskolan, hur mycket kunde ni efter ni gick i nian? Bara undra lite, haha 😂

De som sa att man inte kan köpa lycka, glömde djuren.Glad

Annons:
linn8
2013-11-23 12:20
#1

Jag läser oxå spanska

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

[Yllhilda]
2013-11-23 13:20
#2

Jag lärde mig tillräckligt för att kunna vara där över semestern, prata med folk och skaffa vänner. Sen det är viktigt att fortsätta öva så man inte glömmer det man lär sig. Det enda jag kommer ihåg numer är att räkna till 20 och fråga vägen till hotellet. 🙂

Pauliine
2013-12-04 18:55
#3

När jag frågar mina vänner som läst spanska i tre år säger dem "hola, como estas?" "He has hemos han" "Una cerveza por favor"

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Eftermiddag
2013-12-05 14:42
#4

Jag läste spanska i åttan och nian och har nytta av det när jag är på semester. Jag kan inte föra långa konversationer, men småprata lite, läsa informationsskyltar och beställa på restauranger. Jag läste alltså två år, och på fyra år hinner du lära dig mycket!

[Tilde]
2013-12-09 21:50
#5

Jag läste spanska från årskurs 6 till 2:an på gymnasiet. Lärde mig supermycket och var i princip flytande. Dock har jag nu glömt väldigt mycket då det var flera år sedan jag pluggade spanska och jag har inte hållit igång språket. :/

Men efter jag gick ut 9:an kunde jag i alla fall skriva kortare berättelser på spanska, samt hålla samtal på vardagsnivå, etc.

Upp till toppen
Annons: