Annons:
Etikettutanförämnet
Läst 2754 ggr
Marinas Mix
11/14/12, 11:48 AM

Att svara

Bara en fråga till er?

Vad anser ni vara svar?

Om någon ringer mig medans jag lagar mat eller är på väg ut och jag lyfter luren och snabbt talar om vad jag gör och säger jag ringer dig sedan. Är inte det svar nog?

Om ni inte anser detta så motivera gärna i en komentar

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Annons:
raphanus
11/14/12, 12:20 PM
#1

Telefonen är ett medium vars begagnande, föreställer jag mig, kringgärdas av en del oskrivna regler. Inte alla har nummerpresentatör. Det finns alltså fortfarande många som aldrig vet vem som ringer innan de svarar. Med utgångspunkt från det sakförhållandet är det nog bäst att i de flesta lägen svara med sitt namn.

Och nu över till en liten anekdot från verkligheten.

En gång satt min mor på toaletten. Telefonen ringde. Mor sprang upp med kjolen nere vid fotknölarna, "bombsäker", som hon sa, på att det var hennes bästa väninna som ringde, och svarade: "Jag sitter på toaletten". Det var dock en vän till mig som ringde, och han blev högst förvånad över det sättet att svara.

Marinas Mix
11/14/12, 12:27 PM
#2

Jag svarar alltid med mitt namn och sedan säger jag detta.

När det gäller inlägg som här då?

Om någon ställer en fråga till mig och jag inte kan besvara den just nu för att det händer något, men snabbt slänger iväg en bekräftan på att jag sett frågan och att svar kommer senare?

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Lill-Kisse
11/14/12, 6:51 PM
#3

Marinas Mix. Ja, dina förslag på svar duger utmärkt.

Själv svarar jag inte alls i telefon, när jag inte har tid. Då menar jag exempel som att jag ligger i badet, sitter på toaletten eller ska ut och vill hinna med bussen. Man kan ge sig sjutton på att det är en försäljare eller någon som vill tigga pengar till välgörande ändamål då.

Är det en bekant, så ringer nog personen igen senare. Om inte, så var det väl inget viktigt. (Jag har inte nummerpresentatör.)

dolfen
11/16/12, 9:20 PM
#4

Förr var jag lite som så att jag sprang ut ur duschen (exempelvis) och plaskade mig fram till telefonen när den ringde.

Nu, låter jag det ringa, för… jag tror inte att om det är en vettig människa som ringer, vill de förmodningsvis inte att jag stressar ut ur duschen.
Och är det ingen vettig människa (typ telefonförsäljare) … tja, varför ska jag då springa plaskande/stressande ut ur duschen?
Glad

Upp till toppen
Annons: