Annons:
Etikettkonstruerade-fiktiva-språk
Läst 4213 ggr
Allamej
2012-05-19 15:27

Att nota

Samsungs nya reklam retar gallfeber på mig! Kan man inte bara kalla det anteckna? Reklamen är ju menad för svenskar!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
Marinas Mix
2012-05-19 17:13
#1

Håller med dig Allamej. Fattar inte heller den reklamen

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

kissidor
2012-05-19 19:04
#2

öhm, har inte sett reklamen och den är säkerligen urtöntig - men map på själva orsaken, anspelar det inte på deras ganska nya galaxy note-modell då?

Värd på Mobiltelefoner och Android

Allamej
2012-05-19 20:47
#3

Men om man ska använda Note, som i engelskan, kan man då inte göra hela reklamen på engelska, den där blandningen av engelska och svenska skär i öronen på mig

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Inkanyezi
2012-05-19 22:03
#4

Nota är ett gammalt svenskt verb. Det är en fiskemetod, med ett nät som man först sträcker ut och sedan drar sidledes med linor fästa i båda ändarna.  Man brukar nota under isen, och då får man borra ett större antal hål för att kunna leda noten och linorna dit man vill ha dem. Nyare metoder kan innefatta radiostyrd ubåt, men det har också förekommit att man lägger ut linor innan isen ligger, linor som ligger på djupt vatten. När man sedan drar, matar man ner en ny lina, som får sjunka så att den kan användas vid nästa notning.

raphanus
2012-05-19 22:19
#5

#4 - Kan man använda mobiltelefonen (eller vad det nu är för teknisk Samsung-pryl som avses) som bete då?

Inkanyezi
2012-05-19 22:22
#6

Behövs nog inget bete. Den funkar ungefär som en trål. Nätet formas till en påse när man drar, och draglinorna går till bara ett hål där man drar upp alltihop. Men man skulle kanske kunna fiska upp en eller annan tappad telefon i noten?

Annons:
Ephraim
2012-05-20 18:53
#7

Vet inte om all publicitet är bra publicitet, men uppenbart lyckades de få er att lägga märke till reklamen i alla fall (eller ska jag säga nota reklamen?).

Allamej
2012-05-20 20:50
#8

Jag har inget val om man ska se streamat. Hade jag kunnat välja så hade jag verkligen aldrig sett den tillräckligt för att kunna reta mig på den.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: