Annons:
Etikettvad-betyder-ordet-meningen
Läst 3453 ggr
DesK
2011-08-27 20:43

Hur tolkar ni detta?

På en smådjurssajt läste jag följande: Ni som har era marsvin ute året runt sommartid - bla bla. Tja hur tolkar ni detta? Har de sina marsvin ute året runt eller dygnet runt? Själv gissar jag att de menar dygnet runt på sommaren. Men man kan aldrig så noga veta! Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Banankaka320
2011-08-27 20:46
#1

Tolkar det som dygnet runt på sommaren, men skulle fråga ändå ifallifall :)


MajaL
2011-08-27 20:46
#2

Tolkar som du tror jag. Fråga. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

 

 

 

DesK
2011-08-27 20:50
#3

Okej vi tre tolkar det lika och sannolikt är det ju det som menas, men ni håller väl med om att om någon skriver "året runt" så menas just året runt, men om någon istället skriver "dygnet runt sommartid" så menas just dygnet runt på sommaren. Eller tänker jag helt galet?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
2011-08-28 11:36
#4

DesK, du tänker rätt.

Det verkar som om den som skrev inte gjorde det.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Andina
2011-08-29 13:40
#5

Kanske lever personen i ett sommarklimat året runt…?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Effie
2011-08-29 19:33
#6

Jag skulle nog säga att man tänker helt rätt, och så går det där dj-a tangentbordet och skriver något helt annat! Förvånad (det är värre när man pratar, för då har man inte det att skylla på…)

(ja, jag tror också på "dygnet runt sommartid")


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
DesK
2011-08-30 13:41
#7

Emo Glad Andina ha ha ja den var bra! Skrattande Effie aj då, har vi samma sorts tangentbord? OskyldigFlört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

parsley
2011-08-31 15:56
#8

Det finns marsvinsägare som har sina marsvin utomhus i sk betesburar sommartid. De flesta marsvinsägare brukar ta in marsvinen nattetid för att marsvinen inte ska falla offer för rovdjur. Marsvinen är då inte ute dygnet runt, vare sig sommartid eller vintertid.

Kaniner, speciellt stora raser, hålls ibland i utomhusburar på ben året om. Jag tror att nästan alla marsvinsägare har sina marsvin inomhus vintertid. En del som föder upp och har mång marsvin har sina marsvin i olika former av uthus.

DesK
2011-08-31 20:37
#9

#8 Aha det kan ju förklara min frågeställning. Tack för ditt klargörande Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: