Annons:
Etikettutanförämnet
Läst 5041 ggr
raphanus
3/10/10, 1:06 PM

OT - Kattungar bortskänkes!

Nej, jag skojar bara. Jag har bara dammråttor att skänka bort, men jag tvivlar på att det finns hugade spekulanter. Däremot vill jag bara meddela att det finns en grupp här för inlägg som sticker utanför forumets huvudtema. Själv har jag svårt att  tänka mig vad det skulle kunna vara. Språk är ju allt!

raphanus - sajtvärd

Annons:
Effie
3/12/10, 8:15 PM
#1

Jag har lärt mig att "dammråtta" heter "hybelkanin" på norska. Användbart ord…Glad


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

raphanus
3/12/10, 8:22 PM
#2

Ja, i dag ryddet jeg vekk en kjempesvær hybelkanin. Jeg hadde bisettelse på kjøkkenet etterpå.

missaz
3/12/10, 8:26 PM
#3

Hemma hos oss finns inga dammråttor - bara dammelefanter! Skäms

Maia
3/12/10, 10:50 PM
#4

Jag har också dammelefanter, Missaz. Usch. Det är det som gör att vårsolen inte alltid är lika välkommen. I vårsolens obarmhärtiga sken kryper de lömska dammelefanterna fram ur vrårna…

 

 

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

missaz
3/12/10, 11:17 PM
#5

Maia; precis så! Det verkar onekligen som om de frodas och växer till sig av solskenet också….

raphanus
3/12/10, 11:23 PM
#6

En badrumsgolvsskrapa kan göra underverk även i torrummen!

Annons:
Maja
3/12/10, 11:31 PM
#7

Här finns inte en enda hybelkanin (underbart ord), för jag har storstädat i dag! Glad

maxiq
3/12/10, 11:56 PM
#8

Dammråttor bekämpas med snabeldraken vilket är ett annat ord för dammsugare och som jag lärde mig av en granne för många år sedan.

Tur att du tänkt skänka bort de fiktiva kattungarna för annars har du kunnat åka dit för misshandel.

Tungan ute


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Maja
3/12/10, 11:58 PM
#9

#8 - Haha, snabeldrake! Det var ju nästan bättre än hybelkanin! Flört

Andina
3/15/10, 12:07 PM
#10

I Holland (och England?) regnar det elefanter när det regnar mycket…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

maxiq
3/15/10, 12:16 PM
#11

Då vill man nog inte gå ut… :-|


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

DesK
3/15/10, 12:27 PM
#12

I Tyskland haglar det katter Glad

Här hemma har vi bara pälsbollar  Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Effie
3/18/10, 8:56 PM
#13

Hittade ett nytt norskt ord (nytt för mig, vill säga) på någon blogg. Grevinneheng. Låter definitivt flottare än gäddhäng!


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Annons:
missaz
3/18/10, 11:23 PM
#14

#13 Åh, vilket underbart ord för oss med gäddor på överarmarna! Skrattande Jag har mycket hellre grevinnehäng än gäddhäng!

Upp till toppen
Annons: