Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Tal-, läs- och skrivsvårigheter

Helt plötsligt läspa jag

2017-06-30 03:39 #0 av: Snowkiye

Hej
När jag gick i 5an så började jag helt plötsligt läspa och jag går i 9an nu så jag har läspat i 4 år nu och jag tycker att det är störigt och det hindrar mig från att snacka mycket. Jag har alltid kunnat säga S innan i 4an och sen jag var liten. Jag har en eller två snea tänder där man ska uttala S. Borde jag skaffa tandställning för att fixa dom smea tänderna där eller hur ska jag fixa mitt S

Anmäl
2017-06-30 12:41 #1 av: DesK

Ta kontakt med skolhälsovården och fråga dem. Om du går regelbundet till någon tandläkare, så prata med dem om detta. Det kan finnas andra orsaker till läspandet än sneda tänder, i så fall bör du kunna få hjälp av en logoped.

Désirée

Anmäl
2017-06-30 12:56 #2 av: Snowkiye

Jag är rätt säker på att det är snea tanden som gör att jag uttalar ett konstigt S. Det är inte som andra som läspar det är bara ett konstigt S som inte kan uttalas rätt för den snea tanden jag har där man ska uttala bokstaven S

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.