Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen - Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt

Övrigt

Språkliga fadäser 20

2017-06-11 18:16 #0 av: DesK

Hög tid för ny tråd! Den förra hittar ni här: http://sprak.ifokus.se/discussions/588e2123ce12c4353000027b-sprakliga-fadaser-19?discussions-1

Désirée

Anmäl
2017-06-11 19:15 #1 av: Carmarino

Är stavningen i rubriken avsiktlig? Med tanke på ämnet alltså. Skämtar

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-06-11 19:58 #2 av: DesK

Uuupps! Förlägen Mig fixa! Skrattar

Désirée

Anmäl
2017-06-11 23:01 #3 av: maxiq

Svarar?

Anmäl
2017-06-13 16:16 #4 av: Carmarino

Tror det fattas ett "till" i den sista meningen. Annars väger hon tydligen bara 8,2 kilo numera. Skämtar

När Zandra först kom till slottet vägde hon 129.4 kilo. När hon åkte ut hade hon, trots träning, bra kost och mycket stöd, bara lyckats gå ned 121.2 kilo.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-06-15 11:13 #5 av: Amandla

"Jag är så fashionerad" Galen

Tillägg: tror personen menar "fascinerad"

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2017-06-15 18:48 #6 av: maxiq

Dubbelfel

Anmäl
2017-06-16 10:43 #7 av: Carmarino

#6 Det kanske heter så på sundsvallsdialekt. Skämtar

Anmäl
2017-06-18 09:43 #8 av: DesK

"Jag känner mig rätt så befarad över GMO" såg jag nyss på en sajt i närheten

Désirée

Anmäl
2017-06-18 10:48 #9 av: Carmarino

Är "befarad" ens ett riktigt ord?

Anmäl
2017-06-18 11:12 #10 av: kattöga

Jag befarar det värsta om den usla vägen befaras.... Jodå, befara är ett ord, även böjningen "befarad".

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2017-06-18 11:23 #11 av: Carmarino

Fast kanske inte i samband med GMO?

Anmäl
2017-06-18 19:57 #12 av: DesK

....och definitivt inte i det sammanhang, som jag citerade ovan....

Désirée

Anmäl
2017-06-20 20:20 #13 av: maxiq

Vet inte om det är ett medvetet ordval eller en ren slump... Funderar

Anmäl
2017-06-20 23:39 #14 av: Tjeja

Stackars pudeln... sprit är inte bra för dem!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anmäl
2017-06-21 22:48 #15 av: maxiq

Jag föredrar nog en menlös...

Anmäl
2017-06-22 10:22 #16 av: maxiq

Jag ser dubbelt!

Anmäl
2017-06-22 11:06 #17 av: Carmarino

Blir det 150 kronor om man vill ha bägge?

Anmäl
2017-06-22 18:02 #18 av: kattöga

Beträffande olyckor på vägarna på SVT Nyheter :

"Man behöver inte trampa på gaspedalen för att komma fram, säger Bengt Olsson." 

Aja... en del av oss måste göra det i alla fall.... för trampar inte jag på gaspedalen på min bil, då kommer jag varken fram... eller tillbaka....

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

Anmäl
2017-06-23 10:25 #19 av: Carmarino

#18 Han kanske menade alla de som har en Flinta-bil, och bara behöver sparka med fötterna för att komma fram? Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.