Annons:
Etikettövrigt
Läst 1646 ggr
Carmarino
5/31/17, 5:53 PM

Stavningsquiz

Den här quizzen är lite knepig och kräver en del eftertanke. Åtminstone gjorde den det för mig. Kanske det var det eftertanken som gjorde att jag lyckades få 10/10. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Herveaux
5/31/17, 6:01 PM
#1

9/10
Nr 6 var ett nytt ord för mig, gissade fel… 😇


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Carmarino
5/31/17, 6:05 PM
#2

Ja, det ordet misstänkte jag att det var många - särskilt yngre - som skulle få problem med. Numera säger vi ju suddgummi eller radergummi. Det är dessutom mycket lättare att stava till. Förvisso är jag inte så gammal att jag själv har använt ordet, men jag har hört det i alla fall, och vet hur det stavas.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Amandla
5/31/17, 7:54 PM
#3

10/10 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Effie
5/31/17, 9:08 PM
#4

10/10. Fast egentligen tycker jag att "fören" är rätt stavat också. Även om det inte är det ordet de menar…


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Carmarino
6/1/17, 11:20 AM
#5

Jo, "fören" finns ju också, så det är ju därför det är lite knepigt ibland att välja rätt alternativ.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

raphanus
6/3/17, 10:56 AM
#6

#4 - Fören är alldeles korrekt stavat, så ska vi vara petnoga, så är testet illa utformat. Men jag överlistade dem och rakade ändå åt mig 10/10.

Annons:
Upp till toppen
Annons: