Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Övrigt

Kinesiska kurs?

2016-06-16 19:57 #0 av: Daehyun_cheesecake

Vill börja lära mig ett nytt språk - Kinesiska (kantonesiska). Någon som vet hur man tar sig vidare? 

Finns det gratis sidor på nätet fungerar det, annars skulle det vara bra att gå en kurs. Har sökt men inte hittat någon som lär ut kantonesiska (det vanligaste är ju mandarin). Någon som har erfarenhet? 

Anmäl
2016-07-13 08:01 #1 av: Smokvil

hej:) har du försökt hitta video på youtube ? kantonesiska är mitt modersmål så det är roligt att höra att du vill lära dig det:)

Anmäl
2016-07-13 09:50 #2 av: Smokvil

hej igen: om du vill kolla den här länken: https://www.youtube.com/user/Cantocourse/playlists 

jag tycker de är ganska roliga Skrattar

Anmäl
2016-07-21 11:50 #3 av: Daehyun_cheesecake

#2 tack! får kolla in dem! :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.