Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Länkar - Radio/TV

Didyougetthefish?

2016-04-09 00:30 #0 av: Jalking

Har ni sett Siemensreklamen med killen som står och fiskar? Jag har inte kollat i vilka kanaler den sänds.

Jag blir lika förvånad varje gång att någon kan prata så kulsprutesnabbt och ändå inte det minsta otydligt. Jag har försökt härma och det blir bara ett obegripligt sludder.

Hittade den på YouTube på holländska (eller nåt), men den supersnabba kvinnan låter lika som i den svenska varianten.
Siemens Didyougetthefish

Anmäl
2016-04-09 00:47 #1 av: molam

JAg pratar ofta så kulsprutesnabbt! =D MAn hör hyffsat bra, det är om jag pratar ännu snabbare folk inte hinner med men, tydligen pratar jag tydligt, dom hinner bara intw med xD

Sajtvärd på Disney ifokus

Anmäl
2016-04-10 13:58 #2 av: raphanus

Den här mannen är också duktig.

Anmäl
2016-04-18 23:52 #3 av: thenameless

#0 Gubben pratar holländska i reklamen det är därför du inte hör vad han säger

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence....

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.