Annons:
Etikettövrigt
Läst 5227 ggr
hejhejhemsktmkthej1
1/13/16, 9:11 PM

Quotes som passar till agility

Hej! Vet inte alls om jag har hamnat i rätt grupp för att fråga efter det här, men jag gör ett försök! Har planerat att trycka upp lite tröjor att ha på mig när jag tävlar i agility på min hund och tycker det är kul att ha lite quotes på tröjorna som passar till agility. Har totalt glömt bort vad bästa översättningen till quotes är om man ska säga det på svenska.. 😅 Så tänkte fråga om ni vet några bra sådana som passar att trycka på tröjor? Texten ska vara på engelska. Tidigare har jag haft "We never lose, either we win the class or we win a lesson". Något i den stilen igen skulle vara toppen, men har tröttnat på att ha samma text överallt… Så jag skulle vara väldigt tacksamma för er hjälp 😊 För er som inte vet så är agility en hundsport. Man ska så snabbt som möjligt hjälpa sin hund att ta sig igenom en bana. Så allt handlad om samarbete, tajming och fart! Så det får gärna texten som jag ska trycka på en tröja handla om! 😊

Annons:
Jaguar_
1/13/16, 9:21 PM
#1

A dog in leash is safe, but that is not what dogs are built for.  Detta fick jag i skallen och sen massor av nice musik som får en att vilja vinna hahaha.

We win no matter what. This is fun! 😃

I see you. You see me. Lets rock!

Yep jag har aldrig kört agility men kommer prova det nåndag när man själv har en dogge. 😛

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

hejhejhemsktmkthej1
1/13/16, 9:29 PM
#2

Haha tack så mycket!! Det borde du verkligen göra, det är superkul! Ville gärna ha mer förslag så jag har lite att välja på😄😄

thenameless
1/24/16, 3:04 AM
#3

Quotes heter Citat på svenska för övrigt. Vad heter agility på svenska? lydnad eller?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

kattöga
1/24/16, 11:04 AM
#4

Jag tränar min matte/husse. I train my mom/dad (vet inte vad det heter på engelska)/owner.

Min matte/husse lär sig snabbt! My mom / dad is a quick learner

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kattöga
1/24/16, 11:19 AM
#5

Run! Jump! Crawl!
Agility for all!

eller 

Run - Jump - Crawl
Dogility for all! ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

kaninsköld
1/26/16, 10:24 AM
#6

#3 Agility är en hundsport och Agility på svenska också 🙂

Mvh Kaninsköld

Annons:
thenameless
1/26/16, 12:55 PM
#7

Jo jag vet vad agility är. Men det borde finnas ett svenskt ord  på det? Agillity är inte svenska som du kanske vet?

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

kattöga
1/26/16, 1:07 PM
#8

Google Translate säger: Rörlighet….  ;)

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

hejhejhemsktmkthej1
1/27/16, 7:13 PM
#9

Man säger agility på svenska också. Men översatt till svenska så betyder det väl ungeför smidighet och rörlighet tror jag :)

Honestyisdead
2/2/16, 2:53 PM
#10

#3 Lydnad är något helt annat. Sporten agility heter det på svenska också.

thenameless
2/2/16, 3:35 PM
#11

Det verkar vara hinderbana, så det kan man ju säga Agility är inte Svewnska oavsett vad ni kallar det

All that is left are memories, and the pieces of a shattered existence….

Honestyisdead
2/2/16, 6:05 PM
#12

.Själva sporten heter det vad du än vill kalla det.

IngaTrnqvist
2/2/16, 9:07 PM
#13

#11 "Agility" ar lika mycket svenska som "basket". Båda sporterna ar importerade, och så aven namnen. Eller, jag har i alla fall inte hört någon kalla bollsporten för "korg" har i Sverige.

On topic: Jag gillar citatet "Success is not the key to happiness, happiness is the key to success. If you love what you're doing, you will be successful". Lite långt, men går kanske korta ner.

Annons:
hejhejhemsktmkthej1
2/6/16, 5:37 PM
#14

#13 Ja precis! Åh, det tyckte jag om jättemycket, tack!

Lojs
2/20/16, 1:08 PM
#15

Lite sent svar, men jag gillar den gamla texten som fanns på bildekaler "Hade agility varit enkelt så hade det kallats lydnad". ;)
Annars är "Älska agility" rätt nice. =)
Eller kanske "Hade glädjen varit en sport så hade den varit agility"

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Carmarino
2/20/16, 6:33 PM
#16

#13 Basket kallades faktiskt för korgboll i början.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

IngaTrnqvist
2/20/16, 7:00 PM
#17

#16 Absolut, men inte idag. Idag är korgboll en annan sport/lek.  Ska vi ta andra exempel kan vi ta cricket eller squash.

Upp till toppen
Annons: