Annons:
Etikettövrigt
Läst 5856 ggr
KPD
10/18/14, 9:09 PM

17 minutes languages

Annonser på Facebook gör reklam för språkkurser, där 17 minuter om dagen påstås vara tillräckligt för att lära sig tala språket flytande. När något låter för bra för stt vara sant, är det ofta det. Att man sedan bland språken har "amerikanska", "brasilianska", "egyptiska" och "marockanska" gör mig inte mindre misstänksam. Det handlar i så fall om kurser i amerikansk engelska, brasiliansk portugisiska, samt egyptisk och marockansk arabiska.

Kanske är jag orättvis? Är det någon som har erfarenhet av detta program? Själv är jag dock så konservativ, att jag inte skulle köpa en kurs, som jag inte fysiskt bleve ägare till, så jag skulle ändå inte pröva detta.

17 minute languages


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Annons:
Sukram
10/20/14, 8:23 PM
#1

Det var ju en helt hopplöst text att läsa. Jag gav upp på sidan två. Det är ju bara cirkelresonemang om hur bra kursen är utan konkreta exempel på hur den är upplagd.

Det finns både gratis kurser på Youtube och bra appar att ladda ned till smartphone eller surfplatta om man vill träna språk 17 min om dagen.

maxiq
10/20/14, 8:27 PM
#2

Ja 17 minuter om dagen räcker! Om det bara får gå tillräckligt många dagar… 😛

Det påminner mig om den gamla historien om ett företag som satte in en radannons:
"Skicka in 200 kr och lär dig engelska"

När man gjorde det så fick man en brev tillbaka där det stod:
"Tack för pengarna. Glöm nu inte att lära dig engelska!"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

KPD
10/20/14, 8:32 PM
#3

#2 Det är litet så jag känner också inför dessa kurser.


Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.

Sukram
10/22/14, 12:33 AM
#4

Jag tycker det känns oseriöst när man kan få gratis kurser eller appar för språkinlärning medan denna sida inte visade något faktiskt innehåll.  Sen när de marknadsför påhittade språk blir det ännu mer oseriöst. Visst kan man kalla amerikansk engelska för "amerikanska" men det ser ju dåligt ut om man ska vara språkligt korrekt.

Inkanyezi
10/26/14, 5:55 PM
#5

Jo, det lovar runt, men när man skriver "build your carrier" [sic!] på sidan om språk från UK English, kanske man inte är så noga med att vara korrekt. Det är antagligen amerikanskt…

Upp till toppen
Annons: