Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Övrigt

Träna tyska?

2014-07-11 18:56 #0 av: Splitter

Vet ni någon bra hemsida där man kan träna upp sin tyska, eller kanske någon lätt bok på tyska som finns att läsa? Det skulle vara till hjälp :)

Anmäl
2014-07-11 19:07 #1 av: Tuulikki

Man kan ju plugga glosor på glosboken.se :)

↠ Just keep swimming ↠ 

Anmäl
2014-07-11 19:42 #2 av: Splitter

#1 Tack så mycket :)

Anmäl
2014-07-11 20:08 #3 av: leemland

Finns en app som jag använder och tycker är bra :) 
Dulingo har jag för mig den heter :) 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-07-11 21:08 #4 av: Splitter

#3 Jag sökte på Dulingo men fick inget resultat... kanske är det olika beroende på vilken telefon man har eller nått? Tack iallafall :)

Anmäl
2014-07-11 21:10 #5 av: leemland

#4 Ber om ursäkt jag har stavat fel. De sak va: Duolingo :P 
Jag tror den finns till både android och apple. 

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/

Anmäl
2014-07-11 21:13 #6 av: Splitter

#5 Då var det därför inget kom upp förut, jag sökte nu och har laddat ner den. Det är lugnt hur som helst, tack tack :) 

Anmäl
2014-07-11 21:37 #7 av: leemland

#6 Ja de va säkert anledningen :P Hoppas du får nytta av  den :) 

/ J 

Anmäl
2014-07-12 06:59 #8 av: DesK

På biblioteken finns böcker på lätt tyska som man kan låna. Sådana böcker finns även på andra språk och finns det inga inne på ditt bibliotek, så kan du be dem ta hem åt dig.

Désirée

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.