Annons:
Etikettspråkgrupp-europa
Läst 3018 ggr
gerbil99
2014-04-27 15:43

Franska prov!

Jag ska ha ett prov i skolan imorgon som går ut på att man ska skriva en enkel text om sin familj och fritid på franska. Den ska ha så få grammatiska fel som möjligt. Nu är det så att jag är riktigt dålig på den franska Grammatiken och har försökt att sätta ihop en text med hjälp av ett texthäfte som vår lärare gett oss och lite av google översätt… Den ska handla om min familj och fritid… Skulle någon kunna hjälpa mig med den genom att hitta fel i det jag skrivit? Jag skulle bli jätte glad! :

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Annons:
gerbil99
2014-04-27 15:52
#1

Hittills har jag kommit så här långt: Pendant le matin, je vais á l'école. Mais aprèz l'école j'ai du temps loisir. Alors je pense que sortir avec mes amis, monter mon cheval ou prendre soin de mes gerbilles. Och det ska betyda: På förmiddagen går jag i skolan. Men efter skolan har jag min fritid. Då tycker jag om att vara med mina kompisar, rida på min häst eller ta hand om mina gerbiler.

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

sisela
2014-04-27 16:10
#2

Je pense betyder jag tycker eller jag tänker. Inte jag tycker om. Då tror jag att "j'aime bien" skulle passa bättre. Jag tycker bra om…

gerbil99
2014-04-27 17:06
#3

#2 Tack för svaret, jag ändrar till det då :) Du hittade inte några fler fel?

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

gerbil99
2014-04-27 18:02
#4

La nu till: Les gerbilles ont apellé Micky et Mini. Ils ont deux ans et sont très intelligent. Ma famille se compose de ma Mère, ma Père et ma deux sœurs. Betyder: Gerbilerna heter Micky och Mini. De är två år och är mycket intelligenta. Min familj består av min mamma, min pappa och mina två systrar.

// Johanna - Medarbetare på Gerbiler ifokus

Inkanyezi
2014-04-27 23:25
#5

mes gerbils s'appellent ,,,
… ma mère, mon père et mes deux sœurs …

Upp till toppen
Annons: