Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
- Off topic (OT)

Spanska

2013-11-23 12:14 #0 av: cookiedough101

Hej! Just nu går jag i 6:an och har valt spanska. Jag undrar, för ni som valde spanska i grundskolan, hur mycket kunde ni efter ni gick i nian? Bara undra lite, haha Gapskrattar

Anmäl
2013-11-23 12:20 #1 av: linn8

Jag läser oxå spanska

Anmäl
2013-11-23 13:20 #2 av: [Yllhilda]

Jag lärde mig tillräckligt för att kunna vara där över semestern, prata med folk och skaffa vänner. Sen det är viktigt att fortsätta öva så man inte glömmer det man lär sig. Det enda jag kommer ihåg numer är att räkna till 20 och fråga vägen till hotellet. Glad

¨* Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben *¨
Medarbetare på virkning och gravid ifokus.

Anmäl
2013-12-04 18:55 #3 av: Pauliine

När jag frågar mina vänner som läst spanska i tre år säger dem "hola, como estas?" "He has hemos han" "Una cerveza por favor"

Medarbetare på träning och brott -Instagram: Paulinelinis

Anmäl
2013-12-05 14:42 #4 av: Eftermiddag

Jag läste spanska i åttan och nian och har nytta av det när jag är på semester. Jag kan inte föra långa konversationer, men småprata lite, läsa informationsskyltar och beställa på restauranger. Jag läste alltså två år, och på fyra år hinner du lära dig mycket!

Anmäl
2013-12-09 21:50 #5 av: Tilde

Jag läste spanska från årskurs 6 till 2:an på gymnasiet. Lärde mig supermycket och var i princip flytande. Dock har jag nu glömt väldigt mycket då det var flera år sedan jag pluggade spanska och jag har inte hållit igång språket. :/

Men efter jag gick ut 9:an kunde jag i alla fall skriva kortare berättelser på spanska, samt hålla samtal på vardagsnivå, etc.

♥ Tilde

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.