Annons:
Etikettråd-och-tips
Läst 10582 ggr
[rolnor]
10/28/13, 9:28 PM

Babbel.com

Har börjat en kurs i portugisiska på babbel. Ganska underlig form av undervisning, det är typ "naturmetoden" inga grammatiska regler utan glosor och meningar som man lär sej utantill. Jag saknar en logisk undervisning där man ser hur språket är uppbyggt. MEN, det är ändå roligt och jag kan nu bortåt 350 ord, ganska nöjd med det! Jag använder mikrofon och tränar på uttal, det är mycket roligare än att bara skriva. Har nån annan testat babbel?

Annons:
[Yllhilda]
11/4/13, 11:42 AM
#1

Nej, men jag har provat andra och tycker att principen babbel verkar använda hör till en av de bästa inlärningsmetoderna.

fotokrafs
12/18/13, 8:34 AM
#2

Jag är Nyfiken hur det går med portugisiskan

Använder du fortfarande babbel?

Kostar det?'

Jag försöker mig på att plugga italienska.
Har kört några månader med Duolingo
men skulle vilja prova något som har svenska också

[rolnor]
12/18/13, 9:53 AM
#3

Det går bra!

Lite knepigt att man inte lär ut mer systematiskt, men glosorna fastnar och jag har nu klarat ca 450 ord. Använder en översättare som finns på nätet för att lära mej mer om glosorna och hur dom fungerar, ett bra komplement. Det jag absolut saknar är att bygga egna meningar, här är en stor brist…

Det kostar men jag minns inte hur mycket. Lycka till med din italienska.

fotokrafs
12/18/13, 3:48 PM
#4

Jag hade visst ett konto på babbel redan, men då inte full tillgång,
Såg att man om man värvar en person
så får jag och den värvade en gratisvecka.

Ska värva maken att gå med så jag kan testa ☝️
sen fanns visst en 20 dagars pengar tillbaka - garanti

powerofthebass
12/22/13, 12:31 AM
#5

Portugisiska läste en kompis i skolan, själv läste jag Italienska och Latin. Nu försöker jag att lära mig Italienska bättre.. Kan inte så mycket än. Mi chiamo Tobias. Come ti chiami?

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[rolnor]
12/22/13, 9:46 AM
#6

Rolf!

Annons:
fotokrafs
12/22/13, 10:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#5 Ciao Mi sono Elin 😃

Har inte hunnit testa Babbel riktigt än.. men vill visa en knasgrej
Från deras androidapp… Välj abonnemang🤪

[rolnor]
12/22/13, 12:30 PM
#8

Não haverá neve para o Natal..

Sukram
7/28/14, 12:01 AM
#9

Jag laddade ned några Babbelkursen medans de var gratis. Håller med om att det är en praktisk app på surfplattan när man vill lära sig glosor. Men när man lärt sig 100 ord och vill börja bilda egna enkla meningar så får man ingen grammatisk grund.

[Yllhilda]
7/28/14, 12:06 AM
#10

Jag tror det bästa är att kombinera flera olika tekniker tillsammans. Jag själv kör med 2 appar på telen och har en fysisk bok som jag läser ur.

Upp till toppen
Annons: