Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Råd och tips

Babbel.com

2013-10-28 21:28 #0 av: rolnor

Har börjat en kurs i portugisiska på babbel. Ganska underlig form av undervisning, det är typ "naturmetoden" inga grammatiska regler utan glosor och meningar som man lär sej utantill. Jag saknar en logisk undervisning där man ser hur språket är uppbyggt. MEN, det är ändå roligt och jag kan nu bortåt 350 ord, ganska nöjd med det! Jag använder mikrofon och tränar på uttal, det är mycket roligare än att bara skriva. Har nån annan testat babbel?

Anmäl
2013-11-04 11:42 #1 av: [Yllhilda]

Nej, men jag har provat andra och tycker att principen babbel verkar använda hör till en av de bästa inlärningsmetoderna.

¨* Den som gapar efter galen fågel ser inte skogen för alla ben *¨
Medarbetare på virkning och gravid ifokus.

Anmäl
2013-12-18 08:34 #2 av: fotokrafs

Jag är Nyfiken hur det går med portugisiskan

Använder du fortfarande babbel?

Kostar det?'

Jag försöker mig på att plugga italienska.
Har kört några månader med Duolingo
men skulle vilja prova något som har svenska också

Anmäl
2013-12-18 09:53 #3 av: rolnor

Det går bra!

Lite knepigt att man inte lär ut mer systematiskt, men glosorna fastnar och jag har nu klarat ca 450 ord. Använder en översättare som finns på nätet för att lära mej mer om glosorna och hur dom fungerar, ett bra komplement. Det jag absolut saknar är att bygga egna meningar, här är en stor brist...

Det kostar men jag minns inte hur mycket. Lycka till med din italienska.

Anmäl
2013-12-18 15:48 #4 av: fotokrafs

Jag hade visst ett konto på babbel redan, men då inte full tillgång,
Såg att man om man värvar en person
så får jag och den värvade en gratisvecka.

Ska värva maken att gå med så jag kan testa Får idé
sen fanns visst en 20 dagars pengar tillbaka - garanti

Anmäl
2013-12-22 00:31 #5 av: powerofthebass

Portugisiska läste en kompis i skolan, själv läste jag Italienska och Latin. Nu försöker jag att lära mig Italienska bättre.. Kan inte så mycket än.
Mi chiamo Tobias. Come ti chiami?

Anmäl
2013-12-22 09:46 #6 av: rolnor

Rolf!

Anmäl
2013-12-22 10:11 #7 av: fotokrafs

#5 Ciao Mi sono Elin Skrattar

Har inte hunnit testa Babbel riktigt än.. men vill visa en knasgrej
Från deras androidapp... Välj abonnemangGalen

Anmäl
2013-12-22 12:30 #8 av: rolnor

Não haverá neve para o Natal..

Anmäl
2014-07-28 00:01 #9 av: Sukram

Jag laddade ned några Babbelkursen medans de var gratis. Håller med om att det är en praktisk app på surfplattan när man vill lära sig glosor. Men när man lärt sig 100 ord och vill börja bilda egna enkla meningar så får man ingen grammatisk grund. 

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.