Annons:
Etikettöversättning-tolkning
Läst 7466 ggr
[Geekinblack]
2013-10-11 03:14

Kinatecken?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag vet inte vilken ifokus-sida som passade bäst, men jag testar här :) är det någon här som vet om mitt smycke är ett kinatecken och vad det isåfall betyder? Jag fick det av min mor, men hon glömde bort vad tecknet betyder och jag har sökt runt på nätet som en dåre…

Skulle vara ytterst tacksam! Vet inte vilken sida som är rätt heller, men jag tror det är en silverstämpel på ena sidan som då borde vara baksidan :P

Vet inte vilken grupp denna tråd passade bäst i heller :/

Annons:
[Geekinblack]
2013-10-11 03:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

andra sidan :)

raphanus
2013-10-11 13:29
#2

Någon expert på kinesiska är jag inte, men såpass mycket vet jag att bilden i #1 är den rättvända. Du kan försöka titta på Online Chinese English Dictionary, där du själv kan rita in tecknet och på så vis söka rätt på det.

[Geekinblack]
2013-10-11 14:32
#3

#2 å det hade jag gärna gjort! Men jag försöker och försöker men kan inte komma in på sidan -.-

Får fortsätta försöka komma in på sidan om ingen annan vet vad tecknet betyder :) tack för svar!

raphanus
2013-10-12 18:48
#4

#3 - Jag hör för närvarande med en arbetskamrat som kan lite kinesiska. Hon kan inte säga på rak arm vad tecknet betyder, men vi är i alla fall ganska överens om att det måste röra sig om ett sammansatt tecken, alltså flera som sitter ihop. Hon har lovat att höra vidare med en som kan språket bättre, och får vi svar, så återkommer jag.

[Geekinblack]
2013-10-12 19:12
#5

#4 Å vad kul! Jättesnällt att ni engagerar er! :D 🌺

raphanus
2013-10-12 20:55
#6

Nu har vi fått napp. Min arbetskamrats kinesiska vän säger att det betyder långt liv. Google Bildsök säger så här om "longevity".

Annons:
[Geekinblack]
2013-10-14 00:21
#7

#6 ja det är väldigt likt! Det kan nog stämma :D verkar som att det finns lite olika utseende för den betydelsen om man googlar lite. Tack så mycket för hjälpen!

raphanus
2013-10-15 16:50
#8

#7 - Vad säger din mor då, får hon någon aha-upplevelse?

[Geekinblack]
2013-10-15 19:44
#9

#8 Har inte pratat med henne ännu! Men nästa gång jag pratar med henne så ska jag fråga om hon kommer ihåg :P för hon sa "jag tror att dom sa vad det betydde men jag minns inte.." :P

Upp till toppen
Annons: