Annons:
Etikettöversättning-tolkning
Läst 4878 ggr
Bejbymoose
10/23/12, 9:23 PM

att fela är mänskligt, till ett engelskt ord?

Hej! jag ska tatuera mig snart men har problem med att få till meningen "Att fela är mänskligt", alltså att det är okej att göra misstag. Till ett enda engelskt ord, eller svenskt :)

Tror ni att ni kan hjälpa mig?

Annons:
Fridaybrew
10/24/12, 6:52 AM
#1

Detta är nog det du söker: "it is human to err but it is divine to forgive"

http://www.billygraham.org/articlepage.asp?articleid=3926

sen lämnar jag denna bild här också för jag misstänker att det är ONtopic =)

http://www.failhero.com/wp-content/uploads/2011/05/2luqs85.jpg

/Fridaybrew

svenake
10/25/12, 12:06 PM
#2

Errare humanum est

raphanus
10/26/12, 7:58 PM
#3

#0 - Du vill alltså formulera om meningen till ett enda ord? Varför? Går det ens?

Bejbymoose
10/27/12, 4:23 PM
#4

Ja, det var tänkt så. Jag ska göra en nyckel fast det ska vara ett ord som binder ihop de båda ändarna. Om ni förstår? Så det blir lås huvudet-ett ord-änden man håller i. Jag vet inte om det går, därför jag frågade här :)

raphanus
10/28/12, 9:46 AM
#5

#4 - Ja, om du väntar nog länge, kanske någon kommer med ett fantasifullt förslag. Att formulera om en hel sats till ett enda ord är dock mig veterligen inte så lätt vare sig på svenska eller engelska. Prova hellre med grönländska eller turkiska i så fall.

Fridaybrew
10/28/12, 12:37 PM
#6

Eller det klassiska kör på kinesiska/japanska tecken och hitta på din egen betydelse oavsett vad som egentligen står =)

/Fridaybrew

Annons:
[WickedAlly]
10/28/12, 2:34 PM
#7

Du kanske bara kan skriva Human eller mänsklig, frasen är redan så känd/uttjatad att alla nog förstår vart man vill komma även om man bara skriver Mänsklig/human/människa.

maxiq
10/30/12, 6:05 PM
#8

Ska du göra det på riktigt ska det stå:

"Att fela är männskligt"

Tungan ute


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Amandla
10/30/12, 6:53 PM
#9

#8 ?


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Fridaybrew
10/30/12, 8:39 PM
#10

humor =)

/Fridaybrew

Bejbymoose
11/1/12, 11:49 AM
#11

Håller med #9 "#8 ?"

raphanus
11/2/12, 4:55 PM
#12

#9/11 - Jag tror att Maxiq menar att du, när du väl tatuerar in det budskapet, också borde passa på att göra det med lite humor genom att just fela, alltså genom att stava fel.

maxiq
11/2/12, 5:29 PM
#13

Du känner mig alltför väl raphanus! ;-)

Lite som klassikern: "Kunnskap är mackt"


"On the internet You can be anything you want.
It is strange that so many choose to be stupid"

Annons:
raphanus
11/2/12, 8:29 PM
#14

#12 - Ja, och rätstavning är vicktit.

Bejbymoose
11/2/12, 11:09 PM
#15

#12 haha! vad tråkig humor x)

Lill-Kisse
11/4/12, 1:28 AM
#16

Bejbymoose. Hur kul kommer det att vara senare i livet med en sån där fras inristad på kroppen? Man hinner skaffa sig flera andra och viktigare motton eller rättesnören successivt.
Köp ett vackert smycke i stället. Det kan du byta ut om och när du tröttnar på det.

Inkanyezi
11/4/12, 11:46 PM
#17

Påminner mig om den som tatuerade ett par snygga japanska tecken som vållade en viss munterhet i Japan…

Bejbymoose
11/6/12, 10:27 AM
#18

#16 kan inte jag få tatuera in va fan jag vill? Tänk om just den meningen betyder något för mig? För dig kanske det bara är en "sån där fras" men för mig betyder det att det är okej att inte alltid leverera, det är okej om du tar det lugnt, det är okej att inte få högsta betyg på allt. Jag har alltid haft super höga krav på mig själv och känner att jag skulle behöva ha en påminnelse om att "det är mänskligt att fela", för annat går jag under av stress. Så du kan ju ta och stoppa upp något. #17, vad menar du nu? :p vad för tecken tatuerade han?

Inkanyezi
11/6/12, 12:28 PM
#19

#18

"#17, vad menar du nu? :p vad för tecken tatuerade han?"

Det var väl inte så märkvärdigt, men det stod: "Tillhör Tokyo stads brandkår"

Lill-Kisse
11/6/12, 7:19 PM
#20

#18 Visst. Det var bara ett försök till omtänksamt tips.

Man kan också gravera in ord och fraser på en länk att ha kring handleden och då ser man den själv. Sedan kan du byta ut den om tio år när du behöver påminna dig om nåt annat som är viktigt då.

För övrigt håller jag helt med dig om hur viktigt det är att ta det lugnt och inte kräva så mycket av sig själv. Det borde fler tänka på.

Annons:
Upp till toppen
Annons: