Annons:
Etikettöversättning-tolkning
Läst 3288 ggr
emeli95
7/23/12, 6:24 PM

Hjälp? Vilket språk och vad betyder det??

Hejsan!

partena levaniko gio khcitla

Detta är vad jag undrar vad det kan betyda? Har länge nu trott att folk går omkring i min "by" och kollar upp vilka hus som kan vara upplåst och vilket hus som man kan råna ungefär. Och nu idag hittade jag detta skrivit på marken med en spray burk. Är det någon som vet vad detta kan betyda? Skulle vara till stor hjälp. Mvh. En livrädd tjej!

Annons:
Therese.G
8/29/12, 7:42 PM
#1

Enligt google translate så är det på språket "Esperanto", men ger tyvärr ingen översättning.

- Therese

raphanus
8/30/12, 11:58 PM
#2

#1 - Therese, en sak kan vi vara helt säkra på, och det är i alla fall att det inte är esperanto.

Therese.G
8/30/12, 11:59 PM
#3

Det var det jag fick upp när jag googlade frasen, vilket jag också skrev i mitt inlägg.

Såg även nu att TS hade skrivit inlägget för över en månad sen, ignorera mina inlägg helt då det inte var till hjälp.

- Therese

Thaeri
8/31/12, 4:01 AM
#4

Google Translate är rätt värdelöst på att identifiera språk i många fall, så länge det inte rör sig om de allra största och helst mer än en kort mening. I ett fall som det här gissar det bara hej vilt Rynkar på näsan

För att ge ett exempel på exakt hur dåligt det är kan jag säga att det konstant får färöiska till isländska, trots att isländska saknar bokstaven ø och färöiska saknar bokstäverna é, þ och ö. Visst, de är närbesläktade, men så svårt kan det inte vara att lägga in de parametrarna.

När det gäller en såpass kort mening som i TS så kan det lyckas gissa på att quechua (sydamerikanskt indianspråk) är swahili eller något.

Med andra ord: använd aldrig någonsin Google Translate för att identifiera ett språk.

Therese.G
8/31/12, 11:46 AM
#5

#4 Jo, jag har lärt mig min läxa. :/

- Therese

Upp till toppen
Annons: