Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Övrigt

Någon som vill lära mig lite spanska? :D

2012-04-09 22:40 #0 av: gullungen2

Jag vill gärna lära mig nya ord. Jag är också allmänt intresserad av språk så vi skulle kunna utbyta lite kunskaper i denna tråd? ;D

Anmäl
2012-04-10 11:23 #1 av: Inkanyezi

Jisses, jag har fullt upp med att försöka lära mig dom gamla.
Nya ord hittar jag på själv. Foten i munnen

Anmäl
2012-04-10 23:16 #2 av: gullungen2

Vilka är de gamla då? Vilka språk pratar du?

Anmäl
2012-04-11 00:33 #3 av: Inkanyezi

http://sprak.ifokus.se/discussions/4d713ee1b9cb4622330556c5-vilka-sprak-talar-du#8

Anmäl
2012-04-13 16:01 #4 av: Inkanyezi

No sé si te cansaste, pero el enlace que puse alli arriba ^ te cuenta de los idiomas que hablo. Sin embargo, entre ellos el castellano.

Aunque no creo que en realidad un idioma se aprende por palabras pero más usándolo para comunicarse con otra gente, pensaba que a lo mejor qusiste preguntar de algo. Si hay algo que quieres saber, no tenga miedo de preguntar,

Y una de las palabras nuevas que inventé es "sufice", que ahora mi mujer siempre usa en vez de "basta". En el castellano, el verbo suficer no existe, aunque tiene cognados en varios otros idiomas, y el castellano tiene "suficiente" que se deriva de aquel
verbo.

Así pasa muchas veces, cuando me parece que debe haber una palabra, la invento aunque no la hubiera encontrado en el diccionario. Muchas veces son palabras que existen, y otras veces encuentro nuevas palabras que antes no existían.

Supongo que eso contesta tus pregunticas.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.