Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Stilistik - Dialekter/lokala varianter

Skånedialekt.

2011-11-07 23:29 #0 av: svenake

Vet inte om man får skicka en länk, men jag gillar dialekter och här kan man njuta

http://www.skanskan.se/webbtv/1239692773001/succ-po-skanska

Ystaddialekt

Anmäl
2011-11-08 18:14 #1 av: DesK

Visst får man skicka en länk här, men önskvärt vore att alla skriver in en länktext istället för att lägga in en hel url.

Just nu kan jag inte lyssna på länken, men jag vet hur ystaddialekt låter.

Désirée

Anmäl
2011-11-08 18:41 #2 av: raphanus

Underbart! Tack!

Anmäl
2011-11-08 20:15 #3 av: kissidor

ursäkta nedanstående trådkapning!

desK, varför är det bättre med en länktext än att man helt enkelt lägger in urlen? är det med tanke på synskadade eller vad?

jag frågar därför att jag har aldrig tänkt på själv att det skulle spela roll, och jag lägger nog oftast in urlen dels för att det är lite bekvämare Skäms - men kanske mest för att jag själv tycker sämre om när det är bara en länktext. den kan ju vara extremt kryptisk och jag föredrar att se direkt vart länken går - om det är tex till en viss butik så behöver jag kanske inte följa länken om jag redan vet allt jag behöver veta om deras sortiment.

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2011-11-09 07:59 #4 av: Emo

Jag fortsätter kapningen. iFokus strular lite då och då. För en tid sedan var det problem med länkarna. Det gick inte med länktext. Då vande jag mig vid att lägga hela länkar och det har jag fortsatt med.

Nu ser jag att det finns fler skäl att lägga hela länkar.

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.