Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Översättning/tolkning

Behöver hjälp med översättning

2011-09-29 22:30 #0 av: AnneN

Skulle behöva få reda på de svenska namnen på dessa träslag.

• Ribbonwood
  • Sickle bush
  • Greenheart
  • Katon
  • Obeche
  • Ramin
  • Sneezewood
  • Wenge
  • Pulasan
  • Tallow
  • Chinese snake tree
  • Aralia Spinosa

Tack på förhand Glad

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2011-09-30 07:53 #1 av: Bjornen

Aralia spinosa heter på svenska taggaralia som växer i min visningsträdgård. Övriga arter kan jag försöka att översätta om du anger deras latinska namn. Jag har nog litteratur som kan översätta dem direkt till svenska, men jag har inte tid att leta efter min utländska litteratur nu.

Anmäl
2011-09-30 11:03 #2 av: parsley

Gå via latinet om du har möjlighet. Hittar du det latinska namnet så kan du också hitta det svenska namnet, om det finns något sådant.

Anmäl
2011-09-30 12:53 #3 av: Lill-Kisse

Det där blir mycket roligare för dig att söka själv i Google.
Jag testade ett par och tyckte att det var trevligt.

Uppge namnet på engelska, välj det svar som verkar ge utförligt svar och klicka på översätt till svenska. Du får både det svenska och latinska namnet, beskrivning och bilder.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.