Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Stilistik - Ordspel och ordlekar

Språklig matematik

2011-09-29 22:22 #0 av: Jalking

En liten mattekluring jag har "hittat", då som gif-bild.
Jag har försökt återge den med text, hoppas det ser bra ut oberoende av webläsare. Det ingår en del "konstiga tecken".

First we state that girls require time and money.

Girls = Time X Money

And as we all know "time is money".

Time = Money

Therefore:

Girls = Money X Money = (Money)²

And because "money is the root of all evil";

Money = √ Evil

Therefore:

Girls = (√ Evil)²

And we are forced to conclude that:

Girls = Evil

Anmäl
2011-09-30 07:54 #1 av: Bjornen

Eftersom det är på utrikiska så befattar jag mig inte vid det.

Anmäl
2011-09-30 13:34 #3 av: WinterPrince

Haha!

Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Anmäl
2011-09-30 18:04 #4 av: DesK

Ha ha helt underbar! Skrattande

Désirée

Värdinna för Matlust, Husmorstips, Kost och Hörselskadade

Anmäl
2011-10-01 12:49 #5 av: [sakring]

Kan du inte byta ut girls mot boys istället?

Anmäl
2011-10-01 13:32 #6 av: Jalking

Nej!

Flört

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.