Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
- Allmänt om sajten och iFokus

Nya funktioner

2011-09-26 12:31 #0 av: DesK

Killarna bakom iFokus utvecklar nätverket hela tiden, vilket vi som användare får glädje av. De senaste nya funtionerna är:

Mini-löpsedeln som du hittar under varje tråd

Bra inläggknappen som du hittar under varje inlägg. För varje gång någon klickar där ökar siffran i den grå rutan längst till höger

För att iFokus ska kunna bli så bra som möjligt önskar Niklas att så många som möjligt svarar på hans fråga Glad

Désirée

Anmäl
2011-09-26 19:18 #1 av: Lill-Kisse

Här har dykt upp många "onödor" som jag ser det.
* Inte behöver jag inför varje inloggning bli påmind i vänstra kanten om en massa olika sajter. Man hittar enkelt den totala förteckningen vid behov. Innan alla bilder laddats upp, är det ingen idé att försöka logga på sig.
* Någon möjlighet till betygsättning av enskilda kommentarer har jag heller aldrig känt behov av.
* Mini-löpsedeln under varje tråd kommer jag knappast att läsa alls.

Däremot skulle jag vilja att listan över "Uppdaterade inlägg" var längre. Nu ser jag bara tre stycken.
Rutan "Mina ifokus-sajter" fyllds oerhört långsamt. Lite snabbare skulle man allt vilja att den uppdateras.

Anmäl
2011-09-26 19:25 #2 av: DesK

Lill-Kisse skriv gärna om dina tankar också på Support Glad

Désirée

Anmäl
2011-10-04 09:01 #3 av: DesK

Bra inläggknappen har nu flyttat! Den raden är nu centrerad längst ned, men Bra inläggknappen finns längst till vänster. Glad

Désirée

Anmäl
2011-10-15 18:24 #4 av: DesK

Vill bara påminna om Bra inlägg-funktionen, använd den gärna när ni ser något bra här på sajten. Den funkar ungefär som Facebooks gilla-knapp men bara internt inom iFokus.

Désirée

Anmäl
2011-10-21 10:51 #5 av: DesK

Nu kan du samla guldmynt inom iFokus, dessa kommer du framöver att kunna använda till extrafunktioner på iFokus. Glad Vi ska ha lite kul också Skrattande

Désirée

Anmäl
2011-10-21 11:41 #6 av: raphanus

#5 - Har vi inte det redan?

Anmäl
2011-10-21 11:44 #7 av: DesK

Ursäkta, jag tappade visst ett helt ord där - mera Skäms

Désirée

Anmäl
2011-10-21 11:52 #8 av: Emo

Så kul! Jag har hittat mitt första nu. Skrattande

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel 
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2011-10-28 14:03 #9 av: DesK

Nu har guldmyntsshoppen öppnat, du kommer dit genom att gå till din skattkista och klicka på Guldmyntsshoppen under skattkistan Glad

Désirée

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.