Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Översättning/tolkning

Översättningshjälp från engelska till svenska

2011-09-11 11:38 #0 av: Rustibuss

Jag skulle bli tacksam om någon kan översätta orden Skyress och Tigrerra för mig. Jag vet att sky betyder himmel men jag vet inte vad ress betyder och sätter men ihop orden så blir det kanske himmel.... men vad?

Anmäl
2011-09-11 11:50 #1 av: kissidor

det finns nog inga riktiga ord som heter så vad jag vet - men en snabb-googling ger vid handen att de båda är bakugan-figurer Flört

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2011-09-14 22:17 #2 av: Rustibuss

Det stämmer precis att de är Bakugan, glömde tala om det, tänkte döpa en valp vi ska köpa till Skyress eller Tigrerra namnen är rätt fina på en hund. Våran hund som du ser på bilden heter Diablo och det är också en Bakuganfigur. På spanska betyder Diablo jävul men det är inget att bry sig om, det är själva namnet som här bra tycker jag.Glad

Anmäl
2011-09-15 06:24 #3 av: kissidor

ah det visste du Glad, men som sagt - det finns nog inte mer av betydelse i de orden än de delar du känner igen. sen har de nog bara knåpat till ett namn som de tycker låter bra av det Flört

Medarbetare på Mobiltelefoner och Android

Anmäl
2011-09-16 10:35 #4 av: Rustibuss

Vad jag undrar är ress vad betyder det? Går det att översätta? Glad

Anmäl
2011-09-16 13:50 #5 av: DesK

Antagligen att det är ett kvinnligt väsen. Jämför emperor och emperess = kejsare och kejsarinna Glad

Désirée

Värdinna för Matlust, Husmorstips, Kost och Hörselskadade

Anmäl
2011-09-16 15:51 #6 av: Rustibuss

Jaha mycket intressant, tack.Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.