Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
- Off topic (OT)

OT - Kattungar bortskänkes!

2010-03-10 13:06 #0 av: raphanus

Nej, jag skojar bara. Jag har bara dammråttor att skänka bort, men jag tvivlar på att det finns hugade spekulanter. Däremot vill jag bara meddela att det finns en grupp här för inlägg som sticker utanför forumets huvudtema. Själv har jag svårt att  tänka mig vad det skulle kunna vara. Språk är ju allt!

raphanus - sajtvärd

Anmäl
2010-03-12 20:15 #1 av: Effie

Jag har lärt mig att "dammråtta" heter "hybelkanin" på norska. Användbart ord...Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2010-03-12 20:22 #2 av: raphanus

Ja, i dag ryddet jeg vekk en kjempesvær hybelkanin. Jeg hadde bisettelse på kjøkkenet etterpå.

Anmäl
2010-03-12 20:26 #3 av: missaz

Hemma hos oss finns inga dammråttor - bara dammelefanter! Skäms

Anmäl
2010-03-12 22:50 #4 av: Maia

Jag har också dammelefanter, Missaz. Usch. Det är det som gör att vårsolen inte alltid är lika välkommen. I vårsolens obarmhärtiga sken kryper de lömska dammelefanterna fram ur vrårna...

Anmäl
2010-03-12 23:17 #5 av: missaz

Maia; precis så! Det verkar onekligen som om de frodas och växer till sig av solskenet också....

Anmäl
2010-03-12 23:23 #6 av: raphanus

En badrumsgolvsskrapa kan göra underverk även i torrummen!

Anmäl
2010-03-12 23:31 #7 av: Maja

Här finns inte en enda hybelkanin (underbart ord), för jag har storstädat i dag! Glad

Anmäl
2010-03-12 23:56 #8 av: maxiq

Dammråttor bekämpas med snabeldraken vilket är ett annat ord för dammsugare och som jag lärde mig av en granne för många år sedan.

Tur att du tänkt skänka bort de fiktiva kattungarna för annars har du kunnat åka dit för misshandel.

Tungan ute

Anmäl
2010-03-12 23:58 #9 av: Maja

#8 - Haha, snabeldrake! Det var ju nästan bättre än hybelkanin! Flört

Anmäl
2010-03-15 12:07 #10 av: Andina

I Holland (och England?) regnar det elefanter när det regnar mycket...

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Anmäl
2010-03-15 12:16 #11 av: maxiq

Då vill man nog inte gå ut... :-|

Anmäl
2010-03-15 12:27 #12 av: DesK

I Tyskland haglar det katter Glad

Här hemma har vi bara pälsbollar  Oskyldig

Désirée

Anmäl
2010-03-18 20:56 #13 av: Effie

Hittade ett nytt norskt ord (nytt för mig, vill säga) på någon blogg. Grevinneheng. Låter definitivt flottare än gäddhäng!

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.