Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

- Allmänt om sajten och iFokus - Medlemmar - var bor ni? - Medlemmar presenterar sig - Off topic (OT) Artificiell intelligens Boktips Fonologi och fonetik Grammatik Konstruerade/fiktiva språk Kroppspråk Lagar och lagstiftning Länkar - Föredrag Länkar - Ordböcker/lexikon Länkar - Radio/TV Länkar - Tidningar/hemsidor Råd och tips Semantik Skriftspråk - Stavning/Ortografi Skriftspråk - Tryck och grafik Språk i framtiden Språk i förändring Språkgrupp - Språk i Europa Språkhistoria Stilistik - Chattspråk/SMS-språk Stilistik - Dialekter/lokala varianter Stilistik - Korsord och korsordsord Stilistik - Kvinnligt/manligt språk Stilistik - Lyrik, dikt och poesi Stilistik - Lånord Stilistik - Maktspråk Stilistik - Ordspel och ordlekar Stilistik - Ordstäv och ordspråk Stilistik - Slang Stilistik - Språk i film, tv och litteratur Stilistik - Stilblommor, tidningsankor, tryckfel Stilistik - Ungdomligt språk Stilistik - Ålderdomligt språk Tal-, läs- och skrivsvårigheter Teckenspråk Utdöda/döende språk Vad betyder ordet/meningen? Vad kallas saken/företeelsen? Översättning/tolkning Översättningsgrodor Övrigt
Översättning/tolkning

Vilket språk och vad står det?

2010-04-30 09:28 #0 av: Emo

När jag kollade statistiken hittade jag detta. Kanske ni gillar bilderna (inspirerande tyckte jag), kanske någon kan upplysa mig om språket och kommentarerna, för jag vet inte om det är positivt eller negativt.

Vackra örhängen

Detta är mitt:

Litauiska?

Medarbetare på Pärlpyssel och Pyssel
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo
, ägare till Emos Shop sen 1973

Anmäl
2010-04-30 12:39 #1 av: RuiXue

Google translate identifierar det som litauiska i alla fall. Att det var ett Östeuropeiskt språk kunde jag se direkt. Tyckte det påminde lite om Rumänska förstSkäms

Jennie

Anmäl
2010-04-30 20:28 #2 av: Effie

Jag funderade på lite olika språk. Turkiska? Nej? Baskiska? Nej. Och jag var också inne på rumänska - tills jag såg domänen för sidan: lt. Nu är jag inte tillräckligt kunnig för att veta om lt är Lettland eller Litauen. men litauiska verkar rimligt.

Det är kul att försöka gissa språk. Litauiska känner jag inte till överhuvudtaget. Läste lite på wikipedia: sju kasus, och ett åttonde i vissa dialekter. Men det får nog vara..Glad

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Anmäl
2010-05-01 16:39 #3 av: LatMask

Kan bidra med min kunskap: jag kan landkoder. .lt står för Litauen. lv. är Lettland, det heter ju Latvia.

Anmäl
2010-05-01 21:27 #4 av: Maria

"Denna sidan är på litauiska" står det längst upp när jag kollar sidanFlört

/Maria

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.