Annons:
Etikettvad-kallas-saken-företeelsen
Läst 4194 ggr
Mitralis
12/2/10, 2:11 PM

Gästmedarbetare?

Jag kommer inom kort att ta över värdskapet på sajten Kost i Fokus.
I och med det kommer jag att införa lite nyheter på sajten.

Jag kommer bland annat att bjuda in Gästmedarbetare som kommer att få skriva artiklar och trevliga trådar relaterade till kost.

Det jag nu har bekymmer med är vad jag ska kalla dessa tillfälliga Medarbetare.

Gästmedarbetare är ju lite långt och ska det var ett mellanslag så det blir Gäst Medarbetare?

Eller Gästmedis? GästMedis?

Behöver verkligen hjälp med att lösa detta och alla förslag mottages tacksammtGlad



Annons:
Mitralis
12/2/10, 2:14 PM
#1

Om det är någon som är intresserad av att prova på livet som Medarbetare så är det bara att PMa mej så kan vi prata om det. Glad



raphanus
12/2/10, 2:25 PM
#2

Gästmedarbetare duger bra, trots att det är långt. Det är ett ord, utan mellanslag, helt klart! Gästis och liknande kan lätt misstolkas. Gästis brukar vara en förkortning för Gästgivaregård och Medis är ju Medborgarplatsen.

Lill-Kisse
12/2/10, 11:08 PM
#3

Med tanke hur du beskriver uppgiften, kan man kanske finna en benämning som stämmer bättre med det du menar. Jag tänker spontant på "gästskribent". Det kan passa bra om gästmedarbetaren inte ska hjälpa till med värdskapet i övrigt?

Mitralis
12/3/10, 9:43 AM
#4

#3 Smart, tänkte inte på det. Har inte hunnit mangla igenom det hela fram och tillbaka så mycket. Kanske ska ha båda beroende på vad personen känner för Glad



Upp till toppen
Annons: